Результати моніторингу: у липні українське телебачення мовило на догоду владі | Політичні новини з України: аналітика, прогнози, коментарі | DW | 16.08.2010
  1. Inhalt
  2. Navigation
  3. Weitere Inhalte
  4. Metanavigation
  5. Suche
  6. Choose from 30 Languages

Україна

Результати моніторингу: у липні українське телебачення мовило на догоду владі

Згідно з результатами незалежного моніторингу дотримання стандартів в теленовинах в липні телеканали демонструють позитив про владу і негатив про будь-яку опозицію, а також ознаки координації цієї редакційної політики.

default

Рекорд замовчувань невигідних владі подій центральні телеканали поставили у липні з висвітлення візиту Московського патріарха Кирила й підвищення ціни на газ для населення, вважають автори

Viktor Janukowitsch Juni 2010

"Офіціоз" завжди на екрані

"Моніторингу дотримання журналістських стандартів та підвищення медіаграмотності широкого кола українських громадян". Це проект громадської організації Інтерньюз, сайту "Телекритика" та Інституту масової інформації. За їхніми даними, теленовини "істотно замовчували позицію Київського патріархату" та "критично необхідні експертні оцінки" й передвиборчі обіцянки влади не підвищувати комунальні тарифи. Не висвітлювали теленовини більшості каналів і "численні протести різних груп населення проти дій влади", а також "будь-які факти, пов'язані з тиском влади на свободу слова". Це найбільше стурбувало авторів моніторингу, оскільки "без свободи слова суспільство стає дезінформованим".

У « паркетному » стилі

Як і раніше, в липні канали багато розповідали про численні наради, прес-конференції й окремі висловлювання президента, представників його адміністрації, урядовців і представників парламентської коаліції. А думка опозиції подавалася "рідко і не всіма каналами".

Ukraine Wahlen Sergej Tigipko in Kiew

Сергій Тігіпко

Натомість, більшість з них і далі рекламували бізнес медіа-власників. Ці тенденції, за словами наукового директора Інституту масової інформації Вікторії Сюмар, не лише зберігаються донині, а й поширилися на регіональні друковані та електронні ЗМІ: "З наближенням регіональних виборів, особливо, наш моніторинг свідчить про активізацію партії Сергія Тігіпка щодо замовних матеріалів". Винятком із загального правила, як свідчить спостереження, став лише 5-й канал. СТБ та Новий канал про суспільно важливі теми згадували епізодично. Тоді, як ICTV, "Інтер" і Перший Національний "надзвичайно часто висвітлювали події, пов'язані з діями влади, дуже схожими сюжетами, з однаковими порушеннями стандартів, що може свідчити про координованість дій каналів на замовлення представників владних інститутів". Підтвердженням цього висновку аналітики вважають замовчування цими трьома каналами тем.

Автор: Олександр Савицький
Редактор: Дмитро Каневський

DW.COM