1. Перейти до змісту
  2. Перейти до головного меню
  3. Перейти до інших проєктів DW
Тисячі людей протестували у Будапешті проти обмеження свободи ЗМІ в Угорщині
Тисячі людей протестували у Будапешті проти обмеження свободи ЗМІ в УгорщиніФото: DW/F. Schlagwein

У Будапешті масові протести проти обмеження свободи ЗМІ

Марія Думанська
25 липня 2020 р.

Цього тижня у критичному до уряду угорському інтернетвиданні index.hu звільнили головного редактора. Після цього звільнилися більше 80 співробітників цього ЗМІ.

https://p.dw.com/p/3ftnr

Близько десяти тисяч людей протестували в п'ятницю ввечері, 24 липня, у Будапешті проти обмеження свободи ЗМІ в Угорщині. Приводом для протесту стало звільнення головного редактора найпопулярнішого в Угорщині незалежного видання index.hu.

Протестувальники пройшли від редакції медіа вздовж Дунаю до офіційної резиденції прем'єр-міністра Угорщини Віктора Орбана до Замку Буда. Учасники протести кричали "Демократія!" і "З нас досить!" і аплодували, дякуючи таким чином журналістам за їхню роботу. У цьому протесті також взяли участь представники опозиційної ліберальної партії Momentum, повідомляє інформагентство dpa.

Читайте також: Угорщина: мінус надзвичайний стан, плюс більше влади для Орбана

Понад 80 співробітників видання подали у відставку

22 липня власники інтернет порталу index.hu, які належать до ділових кіл Угорщини та наближені до угорського прем'єр-міністра Віктора Орбана, домоглися звільнення головного редактора цього видання Сабольча Дулла. Ще наприкінці червня він опублікував матеріал, в якому розповідав, що наближені до уряду підприємці дедалі більше намагалися впливати на роботу редакції.

Після звільнення Дулла редакційна група Index його підтримувала і вимагала поновити його на посаді, але менеджмент на це не погодився. Тож 24 липня більше 80 співробітників видання заявили про своє звільнення. Серед них і провідні працівники порталу - відповідальні редактори та заступниця головного редактора Вероніка Мунк. Вона вже оголосила, що хоче створити нове незалежне ЗМІ з колишньою редакцією index.hu.

Читайте також: Суд ЄС визнав незаконним угорський закон про фінансування НУО

Багаторічні спроби політичного впливу

Щоденно це видання читали близько 1,5 мільйона людей у 10-мільйонній країні. Це видання є найпопулярнішим в Угорщині та часто публікує критичні щодо уряду країни матеріали. У свою чергу, уряд Орбана роками намагається впливати на це ЗМІ.

Раніше незалежність та самостійність редакції гарантував фонд, який був середньою ланкою між власниками та редакцією. Утім, остаточне слово завжди мали власники ЗМІ.

Окрім цього видання, в країні немає іншого подібного ЗМІ, яке було б незалежним та мало б таке саме охоплення та популярність в Угорщині.

Читайте також: Тріумф правих популістів у Центральній та Східній Європі​​​​​​​

Можливе закриття університету Сороса сколихнуло масові протести в Угорщині (03.04.2017)

Угорщина Орбана: корупція та відкат від Європи (19.04.2018)

Пропустити розділ Близькі теми
Пропустити розділ Топтема

Топтема

Нафтова свердловина в Росії

ЄС і G7 впроваджують стелю цін на російські нафтопродукти

Пропустити розділ Більше публікацій DW
На головну сторінку