Влада Туреччини через суд взяла під контроль найбільшу опозиційну газету країни | Новини - актуальні повідомлення про події в світі | DW | 04.03.2016
  1. Inhalt
  2. Navigation
  3. Weitere Inhalte
  4. Metanavigation
  5. Suche
  6. Choose from 30 Languages

Новини

Влада Туреччини через суд взяла під контроль найбільшу опозиційну газету країни

Рішенням суду в Стамбулі уряд Туреччини отримав контроль на однією з найвпливовіших опозиційних газет країни - Zaman. Критики закидають владі на чолі з президентом Ердоганом дедалі більші утиски свободи слова.

Стамбульський суд у п’ятницю, 4 березня, постановив перевести одну з найвпливовіших опозиційних газет країни - Zaman ("Час") - під державний нагляд. Віднині газетою керуватиму представники держави. Офіційне обґрунтування рішення суду на даний момент не оприлюднене.

Газету, яка належить компанії Boyak Holding, пов’язують із опозиційним рухом Hizmet, який також називають рухом Гюлена. Чотирьох представників топ-менеджменту Boyak Holding було затримано в п’ятницю в центральнотурецькому місті Кайсері. Мусульманський проповідник Фетуллах Гюлен колись був одним із найближчих соратників президента Туреччини Реджепа Таїпа Ердогана. Тепер же Гюлену, який залишив країну й переїхав до США, влада в Анкарі закидає підготовку до державного перевороту і створення "паралельних структур" у державі.

У редакції Zaman відреагували на рішення стамбульського суду обуренням і назвали його незаконним. "Поставити примусову адміністрацію в нашу газету - те ж саме, що і скасувати дію конституції", - цитує шеф-редактора газети Абдюльхаміта Білічі інформагенція AFP. Тоді як шеф-редакторка англомовної газети холдингу - Today's Zaman - Севгі Акарчесме прямо звинуватила уряд в Анкарі в утисках свободи слова. "Це кінець свободи слова в Туреччині. Уряд конфіскував нашу газету", - сказала вона в розмові з інформагентством dpa.

Не перший випадок за останній час

Це вже не перше рішення турецьких судів та влади, спрямоване проти критичних до уряду ЗМІ, за останні місяці. 2015 року аналогічним чином урядовий контроль було запроваджено в газеті Bugün, яку теж пов’язують із опозиційном рухом Гюлена. Крім цього, в листопаді минулого руху було затримано шеф-редактора незалежної газети Cumhüriyet Чана Дюндара та керівника її столичного корпункту Ердема Гюля, яким тепер загрожує довічне ув’язнення. Влада закидає їм розкриття державних таємниць через публікацію про зброю, яку Туреччина нібито поставляла сирійським туркменам.

Сам президент Ердоган постійно відкидає звинувачення на свій бік щодо утисків свободи слова. В останньому рейтингу свободи слова міжнародної організації "Репортери без кордонів" Туреччина перебуває на 149 місці з 180 держав.

Також за темою