Alman medyasında el değişikliği | ALMANYA | DW | 25.07.2013
  1. Inhalt
  2. Navigation
  3. Weitere Inhalte
  4. Metanavigation
  5. Suche
  6. Choose from 30 Languages

ALMANYA

Alman medyasında el değişikliği

Bild gazetesinin de ait olduğu Axel Springer Yayınevi, iki büyük gazeteyi bir başka medya devine sattı.

"Bild" ve "Die Welt" gazetelerinin sahibi Alman medya devi Axel Springer AG, "Berliner Morgenpost" ve "Hamburger Abendblatt" adlı yerel gazeteleri ve bu gruba ait dergi ve programları, Funke Medya Grubu’na sattı. Axel Springer’in perşembe günü Berlin’de kamuoyuna açıkladığı satışın değeri 920 milyon euro.

Axel Springer AG ile "Westdeutsche Allgemeine Zeitung"un da ait olduğu Funke Medya Grubu arasında ön sözleşmenin yapıldığı bildirildi. Ancak her iki medya devinin de ticari işlemelere onay vermesi gerektiği için satışın, 2013 yılı sonundan önce gerçekleşmeyeceği belirtildi.

Springer Yönetim Kurulu Başkanı Mathias Döpfner, geleneksel gazetelerinden ayrılma kararının hiç de kolay olmadığını söyledi. Döpfner, Axel Springer’in Almanya’nın önde gelen dijital medya kuruluşunun "Bild" ve "Die Welt" gurubu çizgisinde tutarlı olarak ilerletmeyi istediğini söyledi.

Alman Gazeteciler Birliği’nden (DJV) konuya ilişkin yapılan açıklamada ise Axel Springer’in Avrupa’nın en saygın yayınevlerini, dijital ağırlıklı bir medya devine dönüştürmekte olduğunu belirtildi.

© Deutsche Welle Türkçe

DW/dpa, BD/BÖ

Reklam