Alman Gazeteciler Birliği’nden tepki | TÜRKİYE | DW | 19.07.2016
  1. Inhalt
  2. Navigation
  3. Weitere Inhalte
  4. Metanavigation
  5. Suche
  6. Choose from 30 Languages

TÜRKİYE

Alman Gazeteciler Birliği’nden tepki

Alman Gazeteciler Birliği Türkiye’deki darbe girişimi sonrasında 24 radyo ve televizyon kanalının lisansının iptal edilmesine tepki gösterdi. Birlik Başkanı Überall, bunu “devletin keyfi bir tutumu” olarak nitelendirdi.

Türkiye'de Radyo Televizyon Üst Kurulu'nun (RTÜK) Gülen cemaatiyle bağlantısı olduğu gerekçesiyle 24 radyo ve televizyon kanalının lisansını iptal etmesi Alman Gazeteciler Birliği (DJV) tarafından tepkiyle karşılandı. Birlik Başkanı Frank Überall yaptığı yazılı açıklamada, bunu “devletin keyfi bir tutumu” olarak değerlendirdi.

Überall, “Başarısızlığa uğrayan darbe girişiminin ardından AKP hükümetinin, gazeteciler arasındaki eleştirel sesleri susturmak için elinden gelen herşeyi yaptığı aşikar” dedi. Überall, lisansı iptal edilen radyo ve televizyon kanallarının yayınlarına devam etmesi gerektiğini kaydetti.

Lisansı iptal edilen kanallar

Anadolu Ajansı'nın verdiği haberde, RTÜK'ün darbe girişiminde bulunan paralel yapı ile ilişki ve destek içinde olduğunu tespit ettiği tüm radyo ve televizyon kuruluşlarının bütün yayın hak ve lisanslarını oybirliğiyle iptal ettiği belirtildi.

Yayın lisansı iptal edilen radyo ve televizyonlar kanalları şöyle:

STV, Samanyolu Haber, Samanyolu Haber Radyo, Can Erzincan TV, Kanal 124, Yumurcak TV, Hira TV, MC TV, Dünya TV, Kanal Türk, Bugün TV, Mehtap TV, Berfin FM, Kanal Türk Radyo, Burç FM, Samanyolu Haber Radyosu, Radyo Mehtap, Haber Radyo Ege, Dünya Radyo, Radyo Küre, Merkür TV, Esra Radyo, Tuna Shoping TV, Samanyolu Haber Radyo Anadolu.

© Deutsche Welle Türkçe

epd/JD/HS

Önerdiğimiz linkler

Reklam