Rusia blochează accesul la oferta online a Deutsche Welle | Global | DW | 04.03.2022
  1. Inhalt
  2. Navigation
  3. Weitere Inhalte
  4. Metanavigation
  5. Suche
  6. Choose from 30 Languages
Publicitate

Libertatea presei

Rusia blochează accesul la oferta online a Deutsche Welle

Moscova susține că Deutsche Welle și alte instituții mediatice ar răspândi știri false - și blochează paginile de Internet ale acestora. Există însă posibilități de ocolire a blocadei.

Autoritatea rusă de supraveghere a mass-media și telecomunicațiilor Roskomnadsor a blocat conținuturile mai multor instituții de presă, între care Deutsche Welle și BBC. Acuzația: aceste instituții mediatice ar răspândi știri false.

Afectate mai sunt, potrivit agenției ruse de presă Interfax, și Voice of America, postul internațional al SUA, precum și publicația online Meduza din Letonia, cu conținuturi în rusă și engleză, și postul de radio Europa Liberă (RadioFreeEuropa/RadioLiberty).

Facebook și Google Playstore sunt de asemenea, se pare, parțial inaccesibile în Rusia, după cum au constatat ONG-ul GlobalCheck și jurnaliștii agenției de știri AFP.

Limbourg: Situație dificilă pentru jurnalismul liber

Președintele director-general al DW Peter Limbourg a confirmat blocarea de către Rusia a dw.com în toate limbile în care funcționează portalul și a respins acuzațiile rușilor. "Suntem o instituție media independentă din Germania. Nu suntem un post guvernamental!", a subliniat Limbourg într-o scrisoare adresată publicului DW din Rusia. 

Președintele director-general al DW Peter Limbourg

Președintele director-general al DW Peter Limbourg

După închiderea forțată a biroului DW de la Moscova, la începutul lunii februarie, situația pentru jurnalismul liber a devenit pe zi ce trece tot mai grea, a mai spus Limbourg.

În urmă cu patru săptămâni, guvernul rus a ordonat închiderea biroului corespondenților DW de la Moscova și a impus o interdicție de difuzare a canalelor TV DW English și DW Deutsch.

Rusia a reacționat astfel la interdicția difuzării în Germania a programului în limba germană al postului internațional al Rusiei RT. Potrivit comisiei audiovizuale germane ZAK, RT DE nu a mai dispus de licența de funcționare necesară.

După invadarea Ucrainei, autoritățile ruse au înăsprit și mai mult demersurile lor împotriva presei critice.

Limbourg a calificat invazia rusă în Ucraina vecină drept o "agresiune care aduce cu sine suferințe interminabile, distrugere, moarte și refugiere". 

Echo Moskwy anunță dizolvarea

În plus, în ceea ce privește agresiunea militară rusă din Ucraina, mass-media ruse au primit indicația de a folosi doar informațiile oficiale furnizate de autoritățile de la Moscova. Termeni precum "atac" sau "invazie" sunt interziși. 

Postul de radio independent Echo Moskwy (Ecoul Moscovei) a anunțat joi dizolvarea, după ce emisia sa a fost interzisă în urma relatărilor privind invazia din Ucraina. Și postul TV independent a fost interzis. 

Pe fondul exacerbării cenzurii, există totuși pentru populația rusă căi de a evita blocada impusă site-urilor de Internet - cu ajutorul tehnologiei VPN. Detalii în  acest articol (în germană). În DW-Web este de asemenea inclusă o posibilitate de evitare a cenzurii - detalii aici(în germană).

os/maw (DW, dpa, rtr)