Solidaritate pentru DW | Europa | DW | 04.02.2022
  1. Inhalt
  2. Navigation
  3. Weitere Inhalte
  4. Metanavigation
  5. Suche
  6. Choose from 30 Languages
Publicitate

Libertatea presei

Solidaritate pentru DW

Politicieni și diverse organizații din Germania au luat apărarea postului Deutsche Welle, după ce autoritățile ruse au ordonat închiderea biroului DW de la Moscova și retragerea licenței de emisie.

După decizia Rusiei de a închide biroul DW de la Moscova, de a revoca acreditările jurnaliștilor DW și de a lua în considerare calificarea acestui post public german drept instituție media străină cu statutul de agent străin, diverși politicieni și reprezentanți ai instituțiilor germane și-au exprimat sprijinul pentru DW. 

Posturile publice ARD, ZDF și Deutschlandradio au condamnat închiderea biroului DW de la Moscova. "Relatările libere, independente sunt restricționate în mod drastic pentru a exercita presiune politică", au declarat președinta ARD, Patricia Schlesinger, directorul general ZDF, Thomas Bellut, și directorul general al postului Deutschlandradio, Stefan Raue, într-un comunicat comun. "Faptul că acest lucru transformă simultan libertatea presei într-o monedă de schimb ne îngrijorează profund."

Lambsdorff: Cancelarul ar trebui să tematizeze problema la Moscova

Parlamentarul german Alexander Graf Lambsdorff de la partidul liberal FDP a declarat pentru DW că șeful guvernului de la Berlin, social-democratul Olaf Scholz, ar trebui să tematizeze aceste subiecte în cadrul vizitei sale la Moscova. "Aceste reacții exagerate îmi indică o tendință spre auto-izolare din partea guvernului Rusiei. Cerd că vizita cancelarului ar putea ajuta ca acest punct să devină clar: că auto-izolarea nu ajută Rusia. Rusia are nevoie de interacțiunea cu alte părți ale lumii, iar acest lucru include să-i permită postului Deutsche Welle să lucreze în Rusia și din Rusia", a declarat politicianul liberal, al cărui partid FDP face parte din coaliția de guvernare de la Berlin, alături de social-democrați și ecologiști. 

Postul public DW, foarte diferit de RT  

Friedrich Merz, liderul Uniunii Creștin-Democrate, partid aflat în opoziție, a criticat dur închiderea biroului de la Moscova și retragerea licenței de emisie postului public internațional al Germaniei, subliniind că DW nu poate fi comparat cu RT. Autoritatea germană de reglementare media ZAK (Kommission für Zulassung und Aufsicht) a interzis în această săptămână difuzarea canalului TV al RT în limba germană, RT DE. ”Russia Today, în ultimii ani, a fost aici mai degrabă un instrument de propagandă decât un post de televiziune și radio liber și independent", a declarat Merz pentru DW, subliniind că Rusia nu ar trebui să echivaleze cele două instituții media. 

Și ministrul de stat german pentru cultură și media, ecologista Claudia Roth, a criticat decizia Rusiei de a închide biroul DW drept "inacceptabilă" și a spus că e o eroare să se echivaleze RT DE și DW. 

"DW este o organizație independentă. Acest lucru înseamnă că, altfel decât în cazul RT DE, statul nu exercită nicio influență asupra programului. Așadar, solicit ca partea rusă să nu instrumentalizeze în scopuri politice problemele RT legate de licențe."  

Autoritățile ruse justifică decizia 

Oficialii ruși și instituțiile media pro-Kremlin au salutat decizia de joi împotriva DW. Senatorul rus Andrei Klimov a calificat gestul Rusiei drept "adecvat". 

"Măsura este un răspuns la actele neprietenoase ale părții germane", a spus Klimov într-un interviu difuzat de postul de radio Eho Moskvî. 

Dmitri Peskov, purtător de cuvânt al Kremlinului, a susținut că Germania ar purta răspunderea pentru un atac la adresa libertății de expresie pentru că nu i-a acordat licența canalului RT DE - cu toate că jurnaliștii ruși pot relata din Germania fără niciun fel de restricții. Tot în această săptămână, purtătoarea de cuvânt a ministerului rus de externe, Maria Zaharova, i-a reproșat Organizației pentru Securitate și Cooperare în Europa (OSCE) că ar fi păstrat tăcerea după decizia din Germania, acuzând OSCE că nu ar fi sprijinit, în acest caz, libertatea presei. 

aw/das (AFP, AP, dpa, Reuters, Interfax)