Napad i na novinare Deutsche Wellea u Turskoj | Politika | DW | 10.07.2019
  1. Inhalt
  2. Navigation
  3. Weitere Inhalte
  4. Metanavigation
  5. Suche
  6. Choose from 30 Languages
Reklama

Politika

Napad i na novinare Deutsche Wellea u Turskoj

Turska zaklada SETA napravila je „analizu“ onoga što javljaju međunarodne medijske kuće koje imaju program i na turskom jeziku. Tu se ne samo DW, nego i pojedine suradnike, optužuje za podršku oporbi.

Organizacija bliska turskoj vladi, „Zaklada za političko, gospodarsko i socijalno istraživanje" iz Ankare, objavila je studiju naslovljenu „Raširenost međunarodnih medijskih organizacija u Turskoj". Osobito se bavi Deutsche Welleom i njegovim programom na turskom, isto takvim programom BBC-a, Voice of America, Sputnikom Turska i Euronewsom i želi pokazati kakvu sliku Turske daju ti mediji.

Analiza oštro napada te medije i kako su oni izvještavali o određenim zbivanjima u proteklim godinama. Samo Deutsche Welleu je posvećeno tridesetak stranica studije i tu se analizira kako su svi ti mediji izvještavali o pokušaju puča u Turskoj 2016., o turskoj borbi protiv zabranjene kurdske stranke PKK, o novoj zračnoj luci Istanbula, o gospodarskoj krizi i ofenzivi turske vojske na sjeveru Sirije. „Znanstvena" studija više izgleda kao spis optužnice protiv međunarodnih medija.

Popis "nepodobnih" novinara

Ne napadaju se samo ti mediji, nego se poimence spominju i njihovi suradnici, objavljuju se i životopisi i netočni navodi o njima koji su očito tek površno pokupljeni preko interneta. Tako je napadnuto i 15 suradnika Deutsche Wellea gdje se objavljuju i njihove poruke preko Twittera, a poruka koja bi eventualno mogla biti i stajalište oporbe je onda i „dokaz" kako je čitav taj medij pristran i na strani turske oporbe. Jer te poruke pokazuju kojeg su „ideološkog usmjerenja ti novinari".

„Znanstvenici" turske zaklade također ne mogu vjerovati da novinari mogu željeti čuti stav oporbenih političara, nego im je to dokaz da su i novinari njihovi sljedbenici. I ako se piše o sve lošijem gospodarskom stanju u Turskoj, to je „dokaz" kako se napada vladu te zemlje, dok činjenice i brojke tu nisu važne.

Zaključak je da su ti novinari pet međunarodnih medija već iz svojih uvjerenja „jednostrani i pristrano izvještavaju" o politici Turske. Uvijek iznova ih se optužuje za bliskost stranci HDP, što je za islamsko-konzervativne krugove u Turskoj teška optužba obzirom da se ta pro-kurdska stranka smatra političkim krilom zabranjenog PKK-a.

Ako se nekom od tih novinara nešto dogodi...

Glasnogovornik Deutsche Wellea Christoph Jumpelt odgovara: „Naravno da međunarodni medij kao što je DW mora živjeti i s kritikama. Ali ovo što je objavljeno pod krinkom znanstvene studije je pokušaj da se ocrni naše novinare i izloži ih na stup srama. To se ne može prihvatiti. Mi odbijamo navedene optužbe i DW će naravno i dalje objavljivati sadržajna i objektivna izvješća o razvoju u Turskoj."

I turske udruge novinara su zaprepaštene „analizom" ove zaklade. Osobito ih zabrinjava što se tu ciljano napadaju novinari: „Taj špijunski izvještaj je crna mrlja u našoj povijesti", smatra Udruga novinara Çağdaş Gazeteciler Derneği. „Ako se sad nešto dogodi nekom od tih novinara, onda je to odgovornost zaklade SETA", smatra i udruga sindikata DISK. Slično misli i međunarodna organizacija Reporteri bez granica: „Zakladi SETA mora biti jasno da je odgovorna ako sad uslijedi napad na kolege koji su tu spomenuti. Naša je zadaća biti solidarni sa svim kolegama koje se sad u ovom izvješću postavlja kao mete napada."

I konzervativni list naklonjen vladi Yeni Safak je reagirao na ovo izvješće, a urednik online izdanja tog lista Ersin Çelik ga naziva „uznemirujućim". Ono mora biti povučeno, a i ta zaklada se mora ispričati za ovaj napad.

Direktor SETA Ismail Caglar ne vidi u toj „analizi" ništa sporno: „Ako sadrži greške, rado ćemo se ispričati. Ali kritike koje čujemo su čisto ideološke prirode, tako da niti ne obraćamo pozornost na te kritike." Caglar tvrdi kako je studija ispravna jer se zasniva na javnim i svima dostupnim informacijama.

Čitajte nas i preko DW-aplikacije za Android