北京的最新战术:在央视认罪 | 德国之声 来自德国 介绍德国 | DW | 06.11.2013
  1. Inhalt
  2. Navigation
  3. Weitere Inhalte
  4. Metanavigation
  5. Suche
  6. Choose from 30 Languages




In this TV grab, Chen Yongzhou, a reporter of the New Express, and detained by Changsha Police, is confessing having accepted bribes to defame the state-owned construction equipment maker Zoomlion for money and fame in Changsha, central Chinas Hunan province, 26 October 2013. A Chinese journalist arrested last week on charges he defamed a state-owned construction equipment maker on Saturday (26 October 2013) confessed on state television to accepting bribes for fabricating stories, despite a public outcry over his detention. Reporter Chen Yongzhous lengthy explanation of how he invented negative stories about Changsha-based Zoomlion Heavy Industry Science and Technology Co. Ltd is the latest in a series of televised confessions by suspects in high-profile or politicized cases. I am willing to admit my guilt and to repent, he said as he sat handcuffed before police in a morning news segment on state broadcaster CCTV. New Express, the state-backed tabloid that employed Chen, had published two front-page pleas for police to release him last week, an unusually bold move that drew widespread attention and sympathy from the public. The papers website did not mention Chens confession on Saturday morning.





纽约福特汉姆法学院教授敏茨讷(Carl Minzner)表示,这是一种实验,旨在利用公开认罪发出政治警告。何兵表示,政治运动已经压倒了法律。中国人民大学新闻学教授陈力丹表示,在法院审判前宣布嫌疑犯有罪,央视不但违反专业准则,也违反中国现存法律。


In this screen grab taken on 15 September 2013, Charles Xue Biqun (Xue Manzi), Chinese-American investor and Weibo celebrity who was detained last month on suspicion of soliciting prostitutes is seen during a report to police in Beijing, China. Chinese-American investor Charles Xue Biqun, a popular weibocommentator who was detained last month on suspicion of soliciting prostitutes, has offered to work with authorities in their internet crackdown to help secure his release, state media reported. Xues pledge was carried across state media on Sunday (15 September 2013) in what appeared to be the latest attempt by Beijing to justify its campaign against internet rumours and Big V or verified online celebrities who can command millions of followers. Xue - known as Xue Manzi to his 12 million followers on Sina Weibo told Beijing police that he had made mistakes with his online postings, and held himself out as an example of the need to regulate the internet, according to a Xinhua report. The report featured prominently on major news portals on the mainland on Sunday. Xue told police in a Beijing detention centre that online influence had fuelled his ego, adding that he had misled internet users on various incidents.





来源:美联社 编译:苗子