У Росії блокують DW, BBC, ″Радио Свобода″, ″Медузу″, Facebook | Новини - актуальні повідомлення про події в світі | DW | 04.03.2022

Познайомтесь з новою DW

Скористайтесь ексклюзивною можливістю ознайомитися з бета-версією нової DW. Своєю думкою Ви можете нам допомогти зробити нову DW ще кращою.

  1. Inhalt
  2. Navigation
  3. Weitere Inhalte
  4. Metanavigation
  5. Suche
  6. Choose from 30 Languages
Реклама

Новини

У Росії блокують DW, BBC, "Радио Свобода", "Медузу", Facebook

Частині користувачів РФ недоступні сайти Deutsche Welle, "Радио Свобода", "Медузи", BBC, Facebook, не відкриваються магазини додатків App Store і Google Play.

Deutsche Welle - логотип

Deutsche Welle залишиться доступною у Росії через додаток

У Росії у ніч на п'ятницю, 4 березня, вочевидь, розпочалось блокування сайту медіакомпанії Deutsche Welle, мовлення якої у РФ раніше було припинено, співробітників московського офісу позбавлено акредитації. Блокувань зазнали сайти "Радио Свобода" й низки інших ЗМІ. Про це повідомляють Globalcheck і Telegram-канал "ЗаТелеком". Рівень доступу до сайту DW, за даними Globalcheck, упав до 0 відсотків, а до сайту "Радіо Свобода" - до 83 відсотків.

У РФ також недоступні для частини користувачів соцмережа Facebook, сайти видання "Медуза", російської служби BBC. Зранку 4 березня Роскомнагляд офіційно повідомив про обмеження доступу до сайтів "Медузи", "Радио Свобода" й російської служби BBC – про це повідомляється у реєстрі відомства. Доступність сайтів  "Медузи"  й BBC, згідно з Globalcheck, - 17 процентів, Facebook - 37 процентів. Також, у більшості користувачів не відкриваються  магазини додатків App Store і Google Play. 

Роскомнагляд 1 березня на вимогу Генпрокуратури заблокував сайт телеканалу "Дождь", а "Ехо Москви" відключили від ефіру. На думку відомства, на сайтах телеканалу й радіостанції було розміщено матеріали із закликами до екстремістької діяльності й хибні дані про дії російських військових в Україні. Після цього "Дождь" тимчасово зупинив роботу, а рада директорів ліквідувала "Ехо Москви" та сайт радіостанції. Роскомнагляд також висунув вимогу Google видалили додаток "Еха Москви".

Через висвітлення подій в Україні

Окрім того, 1 березня, Роскомнагляд заблокував сайт видання "Тайга.інфо" через публікації про війну в Україні. Перед тим блокувань зазнав сайт студентського журналу Doxa "через гайд про те, як розмовляти з родичами та колегами, які вірять російській пропаганді ".

Було заблоковано сайти "Настоящего времени", New Times, "Крым.Реалии" та російськомовної версії "Интерфакс-Украина". На вимогу Генпрокуратури до реєстру заборонених сайтів внесено українські видання "Гордон", "Корреспондент" та "Українська правда".

Роскомнагляд висунув вимогу видалити матеріали "Новой газети", "Медіазони", "Дождя" та інших ЗМІ за те, що події в Україні у них називалися війною.

Від Telegram Роскомнагляд вимагає видалити ботів з інформацією про російських військових, "які начебто перебувають у списках полонених або загиблих у ході спецоперації на Україні". Про це йдеться у Telegram-каналі регулятора.

Відомство вважає, що такі телеграм-боти "націлено на збір достовірних даних про військовослужбовців та членів їхніх сімей й цинічно грають на почуттях батьків та інших родичів". Зібрану інформацію може бути використано для протиправних дій, йдеться у повідомленні.

Роскомнагляд не прокоментував ситуацію.

DW залишиться у діалозі з росіянами

Генеральний директор Deutsche Welle Петер Лімбург 3 березня звернувся до громадян Росії й нагадав, що медіакомпанія не є урядовим ЗМІ. Вона бачить свою місію у відстоюванні свободи слова й вільного доступу до інформації. "Ми вважаємо своїм завданням залишатися у діалозі з людьми в Росії. У такому діалозі не обійтись без неприємної правди", - підкреслив Лімбург.

DW з 2012 року співпрацює із сервісом Psiphon, щоб забезпечити доступ читачів до заблокованого контенту як самої DW, так і інших платформ. Зокрема, DW пропонує користувачам різноманітні опції, щоби вони могли скористуватися технологіями Psiphon та отримати доступ до інформації, що зазнала цензури. Софт Psiphon інтегровано у додаток DW, розроблений  для користувачів операційних систем iOS та Android. Отже, користувачі у різних країнах, де є цензура, можуть через додаток отримати повний доступ до статей, відео та інших матеріалів DW.

Гендиректор DW про заборону Deutsche Welle в Росії (04.02.2022)