Sud odbacio tužbu Saše Radulovića protiv DW | Evropa | DW | 22.11.2019
  1. Inhalt
  2. Navigation
  3. Weitere Inhalte
  4. Metanavigation
  5. Suche
  6. Choose from 30 Languages
Reklama

pravosuđe i mediji

Sud odbacio tužbu Saše Radulovića protiv DW

Zemaljski sud u Bonu odbacio je tužbu predsednika pokreta „Dosta je bilo“ Saše Radulovića protiv DW. Pišući o poreskom dugu ovog političara u SAD, DW je, prema viđenju suda, izveštavao o „istinitim činjenicama“.

Saša Radulović

Saša Radulović

Radulović je podneo tužbu zbog teksta „Dosta je milion“ u kojem je DW u avgustu 2016. godine otkrio njegove poreske dugove u Sjedinjenim Državama od preko milion dolara.

Zbog tih dugova je američka poreska služba IRS u julu 2005. godine aktivirala založno pravo na Radulovićevu imovinu. Odgovarajući dokument, koji je DW tada objavio, još uvek je dostupan zainteresovanoj javnosti u arhivu Okruga San Mateo u Kaliforniji, gde je Radulović živeo.

Dokument kojim američki poreznici aktiviraju založno pravo na račun Saše Radulovića

Dokument kojim američki poreznici aktiviraju založno pravo na račun Saše Radulovića

Radulović je zahtevao da DW povuče tvrdnje iz teksta kao i da mu isplati odštetu jer je smatrao da je izveštaj naše kuće neistinit. Američki poreznici su, tvrdilo se u tužbi, koristili pogrešne vrednosti pri izračunavanju poreskog duga.

Sud je to video sasvim drukčije. Tužba je odbačena u svim tačkama jer, kako je navedeno u obrazloženju, izveštavanje DW „ni po jednom osnovu ne predstavlja protivzakoniti upliv u opšta prava ličnosti tužitelja“.

DW je, prema viđenju Suda, izveštavao o „istinitim činjenicama“. „S obzirom na eksponiranu poziciju tužitelja u javnosti kao poznatog političara i takmaca za visoke državne funkcije u Srbiji, interes javnosti da bude informisana preteže nad zaštitom ličnosti tužitelja“, naveo je sud.

Na ovu presudu koja je doneta 6. novembra Radulović u roku od mesec dana ima pravo žalbe Višem zemaljskom sudu u Kelnu.

iđ/dw

Čitajte nas i preko DW-aplikacije za Android

DW.COM