„Handelsblatt” o aferze taśmowej | Echa polskie | DW | 16.06.2014
  1. Inhalt
  2. Navigation
  3. Weitere Inhalte
  4. Metanavigation
  5. Suche
  6. Choose from 30 Languages
Reklama

Echa polskie

„Handelsblatt” o aferze taśmowej

Specjalizujący się w tematyce gospodarczej dziennik „Handelsblatt” opisuję sytuację wywołaną ujawnieniem przez tygodnik „Wprost” nagrań rozmowy między prezesem NBP Markiem Belką a szefem MSW Bartłomiejem Sienkiewiczem.

Handelsblatt” zaznacza, że premier Tusk nie wypowiedział się publicznie w tej sprawie i że za pośrednictwem serwisu Twitter powiadomił, że w poniedziałek (16.06.) zajmie stanowisko na konferencji prasowej. Gazeta cytuje słowa premiera, który określił sytuację mianem „przykra sprawa”.

Zmiany w rządzie?

Dziennik dodaje, że „były wicepremier i minister finansów Jacek Rostowski nie zajął, jak na razie, w tej sprawie stanowiska. Natomiast Narodowy Bank Polski stwierdził, że słowa wyrwane zostały z kontekstu a NBP nie przekroczył swoich uprawnień”.

„W partii Tuska mówi się, że konsekwencją afery mogłyby być zmiany w rządzie. Sama dyskusja stawia Belkę i Sienkiewicza w bardzo złym świetle. A z kręgu NBP słychać głosy, że kilkoma nieprzemyślanymi uwagami Belka naraził nieskazitelną dotąd reputację banku”, kończy „Handelsblatt” dodając, że były minister sprawiedliwości a obecny oponent Donalda Tuska Jarosław Gowin domaga się, również na łamach Twittera, dymisji zarówno Belki jak i Sienkiewicza.

Tomasz Kujawiński

red. odp.: Elżbieta Stasik

Reklama