ربیعی: گزارش‌های پرس‌تی‌وی به زیان منافع ملی است | ایران | DW | 23.05.2021
  1. Inhalt
  2. Navigation
  3. Weitere Inhalte
  4. Metanavigation
  5. Suche
  6. Choose from 30 Languages
تبلیغات

ایران

ربیعی: گزارش‌های پرس‌تی‌وی به زیان منافع ملی است

سخنگوی دولت روحانی گفت اخبار پرس تی‌وی "عاری از صحت و به زیان منافع ملی" است. شبکه پرس تی‌وی که به زبان انگلیسی برنامه پخش می‌کند قبلا بارها به دلیل همکاری با نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی مورد انتقاد قرار گرفته بود.

علی ربیعی سخنگوی دولت روحانی روز یکشنبه دوم خرداد (۲۳ مه) در مصاحبه با روزنامه شرق از پرس‌ تی‌وی، شبکه انگلیسی زبان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران انتقاد کرد. او گفت این شبکه "در جهت مخالفت با سیاست‌های ملی" عمل می‌کند و یک جریان فکری که اعتقاد چندانی به شیوه‌های تعاملی با جهان ندارند در این رسانه ابراز عقیده می‌کند.

دویچه وله فارسی را در اینستاگرام دنبال کنید

پرس تی‌وی تا کنون بارها به نقل از "منابع آگاه" خود در هیات ایرانی مذاکره‌کننده در وین اخباری منفی در باره مذاکرات برجام منتشر کرده که هیات مذاکره‌ کننده ایرانی آنها را تکذیب کرده‌اند و پخش این گونه خبرها را "گمراه‌کننده" دانستند.

یک هفته پیش نیز پرس تی‌وی به نقل از همان منبع آگاه خود در هیات مذاکره‌کننده ایرانی مدعی شده بود که آمریکا قصد لغو تحریم ها را ندارد. این موضوع را هیات ایرانی تکذیب کرد.

علی ربیعی، سخنگوی دولت نیز ضمن تکذیب خبر پخش شده از پرس تی‌وی خواست "از بیان مطالبی که اخلال ایجاد می‌کند یا موضوع مناقشه می‌شود، خودداری کنند".

شکایت از پرس‌ تی‌وی به دلیل پخش "اعتراف"

شبکه پرس تی‌وی که به زبان انگلیسی برنامه پخش می‌کند بارها از سوی روزنامه‌نگاران مستقل و فعالان مدنی و سیاسی متهم به همکاری با نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی شده است.

پر سر و صداترین این اتهامات که به شکایت رسمی نیز کشیده شد، شکایت مازیار بهاری  گزارشگر "نیوزویک" در ایران از پرس تی‌وی بود که پس از چندین ماه زندانی شدن در ایران در سال ۱۳۸۸ از این شبکه به دلیل فرستادن خبرنگاری به داخل زندان به منظور "مصاحبه" با او شکایت کرد. این به ظاهر "مصاحبه" سپس به عنوان اعتراف این خبرنگار از صدا و سیما پخش شد. 

به کانال دویچه وله فارسی در تلگرام بپیوندید

شبکه پرس تی‌وی در دادگاهی در بریتانیا محکوم  و "آفکام" نهاد مسئول نظارت بر فعالیت تمام رسانه‌های الکترونیکی در بریتانیا، رأی به لغو پروانه فعالیت تولیدی و قطع فرکانس پخش شبکه خبری پرس‌تی‌وی از طریق ماهواره شبکه اسکای را داد.

در همین زمینه: