آمریکا وبسایت سه شبکه تلویزیونی وابسته به ایران را توقیف کرد | ایران | DW | 22.06.2021
  1. Inhalt
  2. Navigation
  3. Weitere Inhalte
  4. Metanavigation
  5. Suche
  6. Choose from 30 Languages
تبلیغات

ایران

آمریکا وبسایت سه شبکه تلویزیونی وابسته به ایران را توقیف کرد

وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد دامنه وب‌سایت‌ کانال‌های تلویزیونی "پرس تی‌وی"، "العالم" و "الکوثر"، وابسته به جمهوری اسلامی را مسدود و توقیف کرده است. دولت آمریکا هنوز بیانیه‌ای در این باره منتشر نکرده است.

وزرات دادگستری آمریکا روز سه‌شنبه اول تیر اعلام کرد که دامنه وبسایت شبکه‌های تلویزیونی «پرس تی‌وی»، «العالم» و «الکوثر»، وابسته به صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران را توقیف کرده است.

ایسنا ضمن انتشار این گزارش نوشته است که دامنه وبسایت‌ «المسیره» نیز توسط آمریکا توقیف شده است. «المسیره» وابسته به حوثی‌های یمن است که مورد حمایت حکومت جمهوری اسلامی هستند.

وزارت دادگستری آمریکا هنوز بیانیه‌ای در این رابطه نداده اما روی صفحه اصلی این وبسایت‌ها آمده که این اقدام بنا به درخواست دفتر صنعت و امنیت وزارت بازرگانی آمریکا انجام شده است.

ایسنا از به نقل از توییتر لارا روزن، یک خبرنگار آمریکایی نوشته که "ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده است که چیزی برای گفتن درخصوص توقیف دامنه وبسایت پرس تی‌وی توسط واشنگتن ندارد" اما "ممکن است وزارت دادگستری آمریکا به زودی در این خصوص اطلاعاتی ارائه دهد".

این اولین باری نیست که وزارت دادگستری آمریکا اقدام به توقیف و مسدود سازی دامنه وبسایت شبکه‌های وابسته به جمهوری اسلامی می‌کند.

نه سال پیش نیز شرکت خدمات ارتباطی و ماهواره‌ای بین‌المللی اینتل‌ست پخش برنامه‌های رسمی رادیو ـ تلویزیونی جمهوری اسلامی ایران در اروپا را قطع کرد. از جمله این شبکه‌ها سحر، جام جم، خبر و کوثر بودند.

آنزمان پرس تی‌وی که همچنان به کار خود ادامه می‌داد اعلام کرد که اینتل‌ست به دستور اداره کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خارجه آمریکا، بازوی تحریم‌های اقتصادی و تجاری وزارت خزانه‌داری آمریکا، پخش شماری از شبکه‌های ماهواره‌ای ایران را قطع کرده است.

در همین زمینه: