اتحادیه اروپا شرایط شرکت در بازسازی سوریه را اعلام کرد | جهان | DW | 25.09.2018
  1. Inhalt
  2. Navigation
  3. Weitere Inhalte
  4. Metanavigation
  5. Suche
  6. Choose from 30 Languages

جهان

اتحادیه اروپا شرایط شرکت در بازسازی سوریه را اعلام کرد

اتحادیه اروپا شرایطی را که با رعایت آن این اتحادیه حاضر به مشارکت در بازسازی سوریه است، اعلام کرده است. طبق تازه‌ترین آمار منتشره، سوری‌ها هنوز هم بزرگ‌ترین پناهجویان راهی اروپا را تشکیل می‌دهند.

فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا

فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا

اتحادیه اروپا اعلام آمادگی کرده که در بازسازی سوریه شرکت کند. فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اروپا در این اتحادیه با اعلام این خبر گفت، هدف اصلی اتحادیه اروپا حمایت از مردم سوریه چه در داخل و چه در خارج این کشور است. 

موگرینی افزوده، این مشارکت در صورتی انجام خواهد شد که شرایط سیاسی حاکم بر سوریه منطبق بر روند سیاسی قابل قبول و مشروع برای جامعه جهانی باشد.

به کانال دویچه وله فارسی در تلگرام بپیوندید

موگرینی با ابراز امیدواری برای برقراری چنین شرایطی در سوریه گفت، در حال حاضر بستر چنین امکانی در سوریه فراهم شده است.

به گفته او، در صورتی که شرایط حاکم در ادلب با تفاهم‌نامه میان روسیه و ترکیه سازگار باشد، اتحادیه اروپا کار خود را در هماهنگ کردن روند سیاسی و مشارکت جامعه جهانی برای بازسازی سوریه آغاز خواهد کرد. اما در صورتی که چنین امری حاصل نشود اتحادیه اروپا امکان شرکت در بازسازی این کشور را نخواهد داشت.

استان ادلب که در خطر عملیات قریب‌الوقوع ارتش سوریه قرار دارد آخرین و بزرگ‌ترین پایگاه شورشیان سوری است. روسیه و ترکیه بر سر ایجاد منطقه‌ای حائل در ادلب به منظور خروج تسلیحات سنگین و برقراری ثبات در منطقه به توافق رسیده‌اند. این تفاهم‌نامه با استقبال اتحادیه اروپا و آمریکا مواجه شده است.

سوری‌های بزرگ‌ترین گروه پناهجویان ورودی به اروپا

طبق آخرین آمار منتشره، سوری‌ها هنوز هم بزرگ‌ترین گروه پناهجویان ورودی به اروپا را تشکیل می‌دهند. در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۱۸ نخستین گروه متقاضیان پناهندگی در اروپا متعلق به سوری‌‌ها بود. افغان‌ها، عراقی‌ها و ونزوئلایی‌ها به‌ترتیب رده‌های دوم، سوم و چهارم را در این فهرست داشتند.

در همین زمینه: