Turska blokira ponudu Dojče velea | Politika | DW | 01.07.2022
  1. Inhalt
  2. Navigation
  3. Weitere Inhalte
  4. Metanavigation
  5. Suche
  6. Choose from 30 Languages
Reklama

Politika

Turska blokira ponudu Dojče velea

Tursko regulatorno tijelo za medije blokiralo je pristup onlajn ponudi Dojče velea (DW) – nakon što je od njemačke medijske kuće zatraženo da podnese zahtjev za dobijanje licence. DW želi da preduzme pravne mjere.

Tursko regulatorno tijelo za medije (RTÜK) blokiralo je onlajn sadržaj stranog emitera DW, zbog problema sa licencom. U četvrtak kasno uveče onlajn ponuda DW više nije bila dostupna. Istovremeno je blokirana i ponuda medijske kuće Glas Amerike (Voice of America, VOA). DW objavljuje vijesti na 32 jezika, među kojima je i turski.

U februaru je tursko regulatorno tijelo za medije od Dojče velea i drugih međunarodnih medija zatražilo da se prijave za dozvole za emitovanje, u skladu sa zakonom o medijima iz 2019. godine – u suprotnom bi, kako je saopšteno, trebalo da računaju sa „zabranom emitovanja“ i blokiranjem onlajn servisa.

U saopštenju DW se navodi da to nije učinjeno „jer bi licenciranje omogućilo cenzuru uredničkih sadržaja od strane turske vlade“. 

Generalni direktor Dojče velea Peter Limburg objašnjava: „U opširnoj prepisci i u direktnim razgovorima sa predsjednikom regulatornog tijela za medije, objasnili smo zašto DW neće aplicirati za takvu dozvolu.“ 

Deutsche Welle Logo

DW je u Turskoj otvorio kancelariju za vezu i od 2020. godine je registrovan u nadležnom turskom ministarstvu

DW želi da preduzme pravne korake

Limburg kaže da su licencirani mediji u Turskoj obavezni da brišu onlajn sadržaje koji su prema ocjeni RTÜK neprikladni. To je „za jednu nezavisnu medijsku kuću jednostavno neprihvatljivo". DW će preduzeti pravne korake protiv blokade do koje je došlo, rekao je Limburg.

Pored drugih međunarodnih emitera, DW je jedan od rijetkih preostalih izvora informacija preko kojeg ljudi u Turskoj mogu slobodno da se informišu. Pored Dojče velea, i od Glasa Amerike i Juronjuza (Euronews) je zatraženo da podnesu zahtjev za dobijanje licence.

U skladu sa zakonom usvojenim 2019. godine, DW je u Turskoj otvorio kancelariju za vezu i od 2020. godine je registrovan u nadležnom turskom ministarstvu.

U desetočlanom odboru RTÜK dominiraju konzervativna stranka AKP, turskog predsjednika Redžepa Tajipa Erdogana i njeni saveznici iz ultranacionalističke stranke MHP.

Od pokušaja puča protiv Erdoganove vladavine 2016. godine, Turska se oštro obračunava sa kritičkim i nepoželjnim glasovima, pa tako i sa akademicima.

Pratite nas i na Facebooku, na Twitteru, na YouTube, kao i na našem nalogu na Instagramu