Raste pritisak na novinare u Rusiji | Politika | DW | 22.05.2019
  1. Inhalt
  2. Navigation
  3. Weitere Inhalte
  4. Metanavigation
  5. Suche
  6. Choose from 30 Languages
Reklama

Politika

Raste pritisak na novinare u Rusiji

Nakon objavljenog teksta o mogućoj smjeni na vrhu vlasti u Rusiji, dvojica novinara moskovskog lista Komersant su izgubila posao.

Na prvi pogled nespektakularan tekst uzrujao je političku Moskvu. Ekonomski list Komersant je 17. aprila pisao kako bi predsjednica Savjeta Federacije, Valentina Matvijenko, mogla da izgubi posao. Autor se u tekstu pozivao na izvore iz državnog aparata. Matvijenko bi potom trebalo da preuzme rukovođenje državnim penzionim fondom, a o pojedinostima bi u maju razgovarala sa predsjednikom Putinom. U tekstu se takođe pominje mogući nasljednik na vrhu Savjeta, Sergej Narjiškin, sadašnji šef tajne službe za inostranstvo. I Matvijenko i Narjiškin važe za bliske sljedbenike ruskog predsjednika.

U međuvremenu je Komersant otpustio dvojicu novinara, Ivana Safronova i Maksima Ivanova. Očigledno je da je neko od izdavača zahtijevao da se sazna više o izvorima koji su citirani u tekstu, što su autori odbili koristeći svoje novinarsko pravo da štite izvor. Zbog toga su zamoljeni da napuste Komersant. Glavni i odgovorni urednik lista, Vladimir Borisovič Zelonkin je u razgovoru za DW izrazio sumnju u postojanje izvora njegovih nekadašnjih autora. "Ne moram da znam ko su izvori, ali moram biti siguran da postoje. A u to sumnjam", rekao je za DW.

Vladimir Zelonkin

Vladimir Zelonkin: "Sumnjam u postojanje izvora."

Talas solidarnosti

13 urednika Komersanta su u ponedjeljak uveče izrazili solidarnost sa Maksimom Ivanovim i Ivanom Safronovim i napustilo redakciju. Oni su kao i Safronov i Ivanov radili za unutrašnjopolitičku rubriku Komersanta. Izdavač je reagovao brzo: urednici ne mogu više da se vrate za svoje kompjutere, a iskaznice za ulaz u zgradu više ne važe. Očigledno je da rukovodstvo Komersanta ima čvrst stav.

Otpuštanje neće imati uticaj na rad lista, uvjeren je glavni i odgovorni urednik, Vladimir Borisovič Zelonkin. On takođe opovrgava da je vlasnik Komersanta, oligarh blizak Kremlju Ališer Usmanov izvršio pritisak. "On me nikada nije pitao ko stoji iza članka", kazao je za DW.

No, otpušteni urednici to vide drugačije. Na društvenim mrežama su napisali da iza otpuštanja Safronova i Ivanova stoji sam vlasnik. Urednici koji su ostali da rade u Komersantu, a koji žele da ostanu anonimni, takođe sumnjaju da iza svega stoji Usmanov.

Aliüer Usmanov

Aliüer Usmanov

Ivanov i Safronov su već duži niz godina radili za ovaj ekonomski list i važe za pouzdane novinare. Portparol Kremlja Dimitrij Peskov je, povodom događaja u Komersantu, izjavio: "Ivan Safronov je jedan od najtalentovanijih i profesionalnijih novinara, koje poznajemo." Zabrinutost je izrazio i Mihail Fedotov, predsjedavajući Savjetu za ljudska prava u Uredu predsjednika. On zahtijeva od rukovodstva izdavača da se ne miješa u uređivačku politiku redakcije.

Bez političkog izvještavanja u Komersantu?

Glavni i odgovorni urednik Zelonkin tvrdi za DW da se urednici nisu držali novinarskih standarda. Međutim, saradnici Komersanta mu protivrječe tvrdeći: "Nema povrede standarda, ali ima pritiska na novinare", stoji u pismu koje je potpisalo 200 novinara. Oni su svi zaposleni u ovom Media Holdingu, koji izdaje takođe i Komersant. Kompanija je objavila da Komersant do daljnjeg neće pisati o ruskoj politici. To znači da će biti uništen jedan od najboljih ruskih medija.

U Moskvi se spekuliše da je članak, zbog toga što nedostaju pouzdane informacije, izazvao toliko bure o mogućoj smjeni na čelu Savjeta Ruske Federacije. Prozvani političari, kako Matvijenko tako i Narjiškin, očigledno strahuju da bi članak mogao da ugrozi njihove političke karijere. Možda je onda baš zbog toga izvršen pritisak na izdavača.

Pogledajte video 03:56

Otvorene prijetnje novinarima

Čitajte nas i preko DW-aplikacije za Android

Preporuka redakcije

Audio i video zapisi na tu temu