Orbanova propaganda: Besplatna i u obliku tabloida | Politika | DW | 02.06.2021
  1. Inhalt
  2. Navigation
  3. Weitere Inhalte
  4. Metanavigation
  5. Suche
  6. Choose from 30 Languages
Reklama

Mađarska

Orbanova propaganda: Besplatna i u obliku tabloida

Godinu dana prije parlamentarnih izbora mađarska vlada je besplatnim tabloidom krenula u obračun sa opozicijom. Sedmičnik se distribuira po gradovima u kojima je Orbanova stranka slaba ili je već svrgnuta sa vlasti.

U mađarskoj provinciji izborna kampanja započela je godinu dana prije parlamentarnih izbora. "Ljevičari na strani virusa" naslovio je "City7" u izdanju za grad Miskolc na sjeveroistoku Mađarske krajem marta; pored natpisa je fotografija bivšeg premijera i člana Socijalističke partije Ferenca Gyurcsányja.

- pročitajte i ovo: Njemačka štampa: Orban sve izolovaniji, ni izlazak iz EU nije nezamisliv

Izdanje City7 u univerzitetskom gradu Pečuhu na jugu Mađarske uzelo je na metu „zelenog" gradonačelnika mađarske prijestonice Budimpešte. Naslovom: "Karácsony kao šef vlade. Ozbiljno?" list budi sumnju u zajedničkog kandidata opozicije za parlamentarne izbore 2022. godine.

Ungarn Bürgermeister von Budapest Gergely Karácsony

Gradonačelnik Budimpešte Gergely Karácsony

Između ukrštenih križaljki, djevojaka u bikiniju, savjeta slavnih za mršavljenje, horoskopa i testova automobila, čitatelji su izloženi emocionalnim toboganima. U kratkim člancima na 24 stranice časopisa nude se omalovažavajuće informacije o opozicionim političarima, uz pozdrav vlade ("Viktor Orbán: 'Još uvijek možemo dobiti pet miliona cijepljenih u maju'" ili "Izgledi su sve bolji i bolji").

"Opoziciji se pripisuje odgovornost za činjenicu da se virus mogao tako lako širiti ovdje u Mađarskoj i da je stopa smrtnosti bila tako visoka", odgovara Dániel Szalay, glavni urednik nezavisne mađarske medijske službe media1.hu, na pitanje DW-a na šta cilja publikacija City7. Orbanova vlada zapravo želi odvratiti pažnju ljudi sa svoje Ahilove pete. "Prema našem istraživanju, ljudi su veoma nezadovoljni stanjem zdravstvenog sistema," rekao je za DW András Biró-Nagy, direktor budimpeštanskog think-tanka Policy Solutions.

- pročitajte i ovo: Ujedinjenje mađarske opozicije – vrijeme je da se Orban zabrine

Korona: Ahilova peta Orbanove vlade

Mađarska je evropski prvak kada je u pitanju vakcinacija - ali stopa smrtnosti je takođe eksplodirala: 30.000 stanovnika (krajem maja) umrlo je od posljedica COVID-19, što je vrlo visoka stopa u odnosu na deset miliona stanovnika. Vlada Orbana se stoga u ranoj fazi oslanjala na ruske i kineske vakcine -  bez odobrenja EU.

Ungarn | Coronavirus | Ankunft Impfstoff Sinopharm in Budapest

Kontejner sa kineskim vakcinama Sinopharm istovara se na aerodromu u Budimpešti

"Ako ja preživim, i vi ćete", umirivao je čitatelje City7 u gradu Zalaegerszega na zapadu Mađarske fitnes guru Norbert Schobert, nakon cijepljenja kineskom vakcinom Sinopharm.

- pročitajte i ovo: Mađarska: Viktor Orban i korona-„kampanja smrti"

Vladina poruka odmetnutoj provinciji

City7 izlazi u desetak provincijskih gradova a u Budimpešti se prodaje pod imenom "Hír8". Koliki je tiraž i koji su kriteriji korišteni za odabir lokalnih izdanja? Medijska grupa Mediaworks nije odgovorila na ova pitanja DW-a uprkos upitu.

Medijski stručnjak Dániel Szalay prepoznaje obrazac: "Besplatni sedmični list izlazi u gradovima u kojima je Fidesz loše prošao na lokalnim izborima 2019. ili vladajuća stranka ima loše rezultate u istraživanju javnog mnijenja ", objašnjava glavni urednik Media1.hu za DW.

Na lokalnim izborima 2019., Orbanova stranka Fidesz ("Mađarska građanska unija") izgubila je prije svega gradove, jer je u njima pobijedila opozicija. U Budimpešti, Miskolcu, Szombathelyu, Dunaújvárosu i Pečuhu promijenili su se gradonačelnici. U Salgotarjanu, Hódmezövásárhelyu i Segedinu opozicija je uspješno odbranila pozicije gradonačelnika. I tu se upravo pojavljuju lokalna izdanja lista City7.

Fidesz je mogao da se održi na vlasti u Szekszardu na jugozapadu Mađarske. Lokalni gradonačelnik je toliko zadovoljan vladinim tabloidom da će odsad samo mjesečno izdavati službeni glasnik opštine, izvještavaju nezavisni mađarski mediji.

Dániel Szalay

Dániel Szalay, glavni i odgovorni urednik media1.hu

Besplatna propaganda

Izdavač lista City7 je Holding Mediaworks Zrt., specijalizovan za mađarska regionalna izdanja novina i sa sopstvenom prodajnom mrežom. Mediaworks - nekada u vlasništvu Orbánovog prijatelja iz djetinjstva Lörinca Mészárosa - jedna je od oko 500 vladinih medijskih kompanija pod pokroviteljstvom Centralnoevropske fondacije za štampu i medije KESMA. "Cilj njihovog rada je jasan: to je širenje propagande," kaže Dániel Szalay.

"City7 je u vašem poštanskom sandučiću" - tako Ervín Güth opisuje način distribucije. Ne znam po kojim kriterijima se dijeli ova gratis-novina", kaže urednik nezavisnog internetskog portala "Szabad Pečuh". "Ja još nikada nisam dobio City7".

Sinergijski efekti

Güth je ipak pročitao šta piše na 24 stranice ovog lista koji stiže poštom, jer su mu poznanici skrenuli pažnju na ovu publikaciju. Opisuje City7 kao vrstu "vladine propagande koju širi ovaj bulevarski list". Publikaciju u boji rade redakcije koje uređuju druge regionalne novine Mediaworks-a. "Iz „Impresuma" se vidi da urednici koji objavljuju City7 rade i za dotični regionalni list," kaže Güth.

Na internetskim izdanjima regionalnih listova su linkovi, koji vode do digitalne verzije propagandne publikacije u boji. "Lokalne teme besplatnbog lista ne razlikuju se mnogo od onoga što donose 'Dunántúli Napló' (Transdanubijske dnevne novine) ili internetski medij 'BAMA' (Baranya danas)", kaže Güth opisujući sinergijske efekte.

Ervin Güth

Ervin Güth - urednik nezavisnog internetskog portala "Szabad Pečuh".

Jasna politička orijentacija

Vladine poruke preko „žute štampe" podsjećaju novinara iz Pečuha na predizbornu kampanju 2005/2006 i privremeni magazin "Magyar Vizsla" (Mađarski čuvar), koji je mađarska pošta isporučivala u milionskim tiražima i koji je napadao tadašnju vladu na čelu sa Đursanijem (Gyurcsány). Ova "publikacija Orbanove partije Fidesz namijenjana predizbornoj kampanji" strukturirana je na sličan način kao i sedmičnik City7: "Bulevarski, tabloidni format, besplatan i s jasnim političkim usmjerenjem", navodi Güth.

Međutim, ovaj novinar ne vjeruje da će City7 biti uspješan, jer se i regionalne novine, koje su bliske vladi, bore sa problemom smanjenog tiraža. Prema podacima tijela za nadzor prodaje MATESZ-a, regionalne novine grupe Mediaworks izgubile su 72.000 čitatelja u posljednje dvije godine. "S kim god razgovaram izvan mog novinarskog okruženja", kaže Ervin Güth, "čak i s ljudima koji podržavaju Fidesz,  niko od njih ne drži mnogo do ove publikacije".

Pratite nas i na Facebooku, na Twitteru, na YouTube, kao i na našem nalogu na Instagramu

Preporuka redakcije