1. رفتن به محتوا
  2. رفتن به مطالب اصلی
  3. رفتن به دیگر صفحات دویچه وله
سیاستآلمان

گاردساحلی اسپانیا در نزدیکی جزایر قناری جسد یک زن را یافتند

۱۴۰۰ آبان ۱۲, چهارشنبه

گارد ساحلی اسپانیا در یک ماموریت نجات پناهجویان جسد یک زن را از آب‌های نزدیک جزایر قناری یافتند. به گفته یک سخنگوی، این جسد احتمالا «چند روز» در آب شناور بوده است. دو کشتی نجات نیز ۳۲۵ پناهجو را در مدیترانه نجات دادند.

https://p.dw.com/p/42W0h
Migranten auf den Kanaren
عکس از آرشیف: مهاجران در جزیره قناریعکس: Javier Bauluz/AP/dpa/picture alliance

گارد ساحلی اسپانیا در یک عملیات نجات مهاجران در نزدیکی جزایر قناری جسد یک زن را یافتند که در آب شناور بود. سخنگوی گارد ساحلی روز سه شنبه گفته است: «این جسد در یک وضعیت واقعاً بد قرار داشت» و احتمالا چند روز در آب بوده است. مقامات نمی توانند تشخیص دهند که آیا این زن از شمال و یا از صحرای بزرگ افریقا بوده است.

به گفته سخنگوی گارد ساحلی، نیروهای ساحلی زمانی که با یک کشتی به سوی قایق در حال اضطرار با ۵۲ سرنشین حرکت می‌کردند، متوجه جسد بی‌جان این زن شدند. در جریان روز سه شنبه نیروهای نجات با سه قایق دیگر مهاجران نیز مواجه شدند. به این ترتیب روز سه شنبه در مجموع ۱۷۲ مهاجر نجات داده شدند.

مرتبط: رقم مهاجران جان باخته در مسیر اسپانیا افزایش چشمگیر یافته است

بنا بر معلومات وزارت داخله اسپانیا در ده ماه گذشته به طور مجموعی ۱۶هزار و۸۲۷ مهاجر از افریقا به وسیله قایق به جزایر قناری رسیده اند. این رقم ۴۴ درصد بیشتر نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته بوده است.

بعد از آنکه گشت زنی در سواحل شمال افریقا تقویت گردید و موارد عبور از بحیره مدیترانه به طور چشمگیری کاهش یافت، رقم مهاجران تازه وارد به جزایر قناری از اواخر سال ۲۰۱۹ افزایش یافته است.

کوتاه ترین مسیر دریایی از مراکش به سمت جزایر قناری یک صد کیلومتر فاصله دارد. به دلیل جریان قوی آب، عبور از این مسیر بسیار خطرناک است. بسیاری از مهاجران مسیرهای به وضوح دورتر از سواحل صحرای غربی، موریتانی، سینگال و یا راه های دریایی دیگر را در پیش می گیرند.

نجات مهاجران از آب‌های مدیترانه

کشتی نجات سازمان آلمانی «چشم دریا ۴» و «Rise Above» روز سه شنبه در مجموع ۳۲۵ مهاجر را در مدیترانه نجات دادند. چنانچه هر دو نهاد آلمانی «چشم دریا» و «ماموریت لایف لاین» سه شنبه شب اعلام کردند، این افراد در چندین ماموریت از پنج قایق که قابلیت دریانوردی را نداشته اند، نجات داده شدند.

مرتبط: بیش از ۱۰۰ مهاجر افغان خود را به جزیره سیسیل ایتالیا رساندند

در جمع نجات یافتگان ۱۵۰ کودک نیز شامل بوده اند. گوردن ایسلر، رئیس سازمان «چشم دریا» گفته است: «ما خوشحالیم که این خانواده‌ها حالا در نزد خدمه ما هستند.»

بنا بر گزارش ها این ۳۲۵ مهاجر در عرشه کشتی «چشم دریا ۴» خدمات صحی به دست آوردند. گفته شده که بسیاری از افراد نجات داده شده به شدت دچار دریا زدگی و ۵ تن دیگر متحمل «صدمات جدی» شده اند.

(dpa, KANN, AFP) pa/af

عبور از قسمت بیشتر در این زمینه

بیشتر در این زمینه