1. پرش به گزارش
  2. پرش به منوی اصلی
  3. پرش به دیگر صفحات دویچه وله

سپاه برای ساخت هر مسجد تا ۲۵ میلیون تومان کمک می‌کند

SB۱۳۹۳ خرداد ۸, پنجشنبه

یک فرمانده سپاه اعلام کرد ۷۷۰۰ مسجد در ایران در حال ساخت است و سپاه برای احداث هر مسجد بین ۱۰ تا ۲۵ میلیون تومان هزینه می‌کند. این در حالی است که به گفته وی گروهی از مساجد کشور فقط در ماه‌های رمضان و محرم باز هستند.

https://p.dw.com/p/1C8zu
عکس: Mehrdad

ضیاءالدین حزنی، فرمانده قرارگاه "قرب کوثر خاتم‌الأنبیا" از برنامه سپاه پاسدارن برای ساخت مساجد جدید در کشور خبر داد. حزنی اعلام کرد ۷ هزار و ۷۰۰ مسجد جدید در کل کشور در دست احداث است.

او در ادامه تصریح کرد: «بیشتر همیاری‌ها از طرف مردم صورت می‌گیرد و سپاه برای احداث هر مسجد از ۱۰ تا ۲۵ میلیون تومان کمک می‌کند.» این فرمانده سپاه روشن نکرد که این کمک‌ها از چه محلی تأمین می‌شوند.

مقامات جمهوری اسلامی از جمله مسئولان سازمان اوقاف معتقدند که با توجه به جمعیت ۷۷ میلیون نفری ایران، این کشور نیازمند حداقل ۱۰۰ هزار مسجد است. برای تأمین این نیاز باید حدود ۲۸ هزار مسجد جدید ساخته شود.

"تمام مشکلات نظام در مساجد از بین می‌رود"

شهرداری‌های کشور از جمله شهرداری تهران و مشهد اعلام کرده‌اند که در سال جدید ساخت مساجد جدیدی را آغاز می‌کنند. شهرداری تهران وعده داده است که در سال جدید ۴۰۰ مسجد تازه خواهد ساخت و شهرداری مشهد نیز از اختصاص بودجه ‌۲۰ میلیارد تومانی برای ساخت مساجد جدید در این شهر خبر داده است.

این در حالی است که به گفته ضیاءالدین حزنی، فرمانده قرارگاه "قرب کوثر خاتم‌الأنبیا" برخی مساجد کشور تنها در ماه‌های رمضان و محرم باز هستند و ۴۰ درصد آنها نیز روحانی ندارد.

با این حال ضیاءالدین حزنی معتقد است: «تمام مشکلات نظام اسلامی توسط مساجد از بین می‌رود.»

او در سخنان خود در جمع مردم رشت گفت: «احیای مساجد مشکلات جامعه را برطرف می‌کند».

حزنی با اشاره به فعالیت ۱۹۲ مسجد در رشت، این شهر را نیازمند ۷۰۰ مسجد دانست.

فرمانده قرارگاه قرب کوثر خاتم‌الأنبیا خواستار تشکیل "مجمع خیران مسجدساز" در استان گیلان شد و افزود: «مجمع خیران مسجدساز باید در تمام شهرستان‌ها تشکیل شود.» او همچنین از ساخت ۶۰۰ مسجد در گیلان با کمک سپاه پاسداران خبر داد.

استان گیلان یکی از قطب‌های جذب گردشگر در ایران به شمار می‌رود و سالانه پذیرای میلیون‌ها مسافر از نقاط مختلف ایران است.

پرش از قسمت در همین زمینه

در همین زمینه