У Донецьку полюють на журналістів | Політичні новини з України: аналітика, прогнози, коментарі | DW | 10.05.2014
  1. Inhalt
  2. Navigation
  3. Weitere Inhalte
  4. Metanavigation
  5. Suche
  6. Choose from 30 Languages

Україна

У Донецьку полюють на журналістів

Донецькі журналісти змушені покидати місто через загрозу життю. Найбільшу агресію терористів викликають журналісти, які відстоюють єдність України.

default

Обласна державна телерадіокомпанія в Донецьку

Через пряму загрозу життя незалежним журналістам провідного в Донецьку інтернет-видання "Острів" його приміщення зачинено, а самі журналісти переведені на роботу у "віртуальному офісі", розповів головний редактор видання Сергій Гармаш у розмові з Deutsche Welle. Днями невідомі обстріляли з вогнепальної зброї його дачу. На той момент разом на дачі Гармаша перебував і нардепом від "УДАР" Єгор Фірсов. Відразу після нападу вони виїхали з Донецька.

Найбільше сепаратисти свавільничають у Слов’янську. Там через полон проросійських бойовиків уже пройшли десятки іноземних та українських журналістів. А напередодні 9 травня, як повідомляють ЗМІ, у Слов’янську була захоплена знімальна група телеканалу ICTV. У журналістів відібрали знімальну техніку, а самих їх погрожували розстріляти.

Журналісти змушені переховуватися

"Ситуація в Донецьку сьогодні небезпечна для всіх журналістів. Адже ніхто не може почувати себе незахищеними від людей, які отримали зброю і тепер бандитують", - продовжив Гармаш. У першу чергу, агресію викликають журналісти, які мають патріотичну позицію і відстоюють єдність України. Тому, за його словами, багато хто вже виїхав з міста.

Сепаратистські прапори над Обласною державною телерадіокомпанією в Донецьку

Сепаратистські прапори над Обласною державною телерадіокомпанією в Донецьку

"Вся журналістика, яка влаштовує сепаратистів, це не журналістика, це пропаганда, - каже головний редактор "Острову" . - Мені телефонують багато журналістів, питають, що робити, я їм раджу, по можливості, йти на лікарняний, хоча б з міркувань власної безпеки".

Гармаш окрім журналістської роботи координує і діяльність Комітету патріотичних сил Донбасу (КПСД), до якого входять декілька громадських організацій. Саме завдяки Комітету на початку травня було проведено опитування майже 200 тисяч мешканців Донецької та Луганської області з питань збереження цілісності країни. "Народний референдум", як називалося це опитування, довів, що понад 70 відсотків мешканців Донбасу хочуть жити в єдиній Україні. Утім, розповів Сергій, наразі активісти КПСД через погрози теж змушені покидати Донецьк.

У ДНР вже є власний пропагандистський канал

На сьогодні самопроголошена "Донецька народна республіка" практично вже має свій власний телеканал і робить спроби контролювати діяльність інших каналів. Після захоплення сепаратистами обласної державної телерадіокомпанії наприкінці квітня на каналі було вимкнуто українське мовленні, його замінила ретрансляції каналу "Росія 24" під плашкою ДНР. Гендиректор каналу пішов в офіційну відпустку. На самому каналі з’явилися невідомі, вони представилися, що діють від імені ДНР, і самі призначили себе на керівні посади.

Як розповіли Deutsche Welle у неофіційному спілкуванні журналісти, роботи в них наразі фактично немає, власний ефір відсутній. Хто і коли буде виплачувати заробітну плату - теж не зрозуміло. "Держкомтелерадіо нам не платитиме, якщо ми не виконуємо план. А представники ДНР кажуть, що дуже скоро у нас роботи буде забагато", - сказав один із журналістів, який попросив не розголошувати його прізвище.

Оплотівці на чергування в Обласній державній телерадіокомпанії в Донецьку

"Оплотівці" на чергування в Обласній державній телерадіокомпанії в Донецьку

Інколи на телеканалі, що ретранслює "Росію 24", виходять у запису місцеві новини та передачі за участі керівників ДНР. Деякі журналісти під різними приводами не ходять на роботу. Утім, інші розповіли Deutsche Welle, що обстановка цілком нормальна, "а хлопці з "Оплоту", які перебувають на каналі, навіть дуже привітні". "Оплот" - харківська громадська організація, яка активно боролася з прихильниками Майдану в Києві - у Донецьку була практично невідома до моменту захоплення її представниками мерії міста 16квітня.

Тотальний контроль?

Останні події в Донецьку доводять, що ДНР робить спроби повністю підчинити своєму контролю регіональні телеканали. Так, 8 травня невідомі люди в масках з'явилися на телекомпанії "Юніон" та телеканалі "Донбаc". Їхній керівник представився уповноваженим комітету зі справ телебачення та радіомовлення ДНР. Як він пояснив, ДНР бере під охорону телекомпанії, враховуючи загальну неспокійну обстановку.

Щоправда згодом медіа-холдинг "Медіа Група Україна", до якого входить телеканал "Донбас", який належить групі СКМ Ріната Ахметова, офіційно спростував захоплення каналу. "Розповсюджена 8 травня інформація в окремих ЗМІ про зміну управління и переходу каналу "Донбас" під зовнішній контроль, не відповідає дійсності. Канал продовжує роботу в штатному режимі", - йдеться в повідомленні на сайті медіа-холдингу.

"Конструктивний діалог"

Несподівано певну відповідальність за появу на телекомпаніях невідомих людей в масках взяв на себе донецький губернатор, пояснивши це необхідністю захисту приміщень. Як повідомляє тимчасовий сайт Донецької облдержадмінітсрації donpress.com, Сергій Тарута заявив про це під час зустрічі з регіональними та іноземними ЗМІ. Отже, за словами Тарути, місцева влада має домовленості "з конструктивною частиною "Оплоту" з приводу допомоги в захисті будинків від захоплень. Саме в межах цих домовленостей представники "Оплоту" і виконують свої обов’язки з охорони приміщень телеканалів, цитує Таруту тимчасовий сайт Донецької облдержадмінітсрації. Тимчасовий сайт облдержадміністрації створили в зв’язку із захопленням прихильниками ДНР облдержадміністрації та серверів ОДА.

Однак ситуація, судячи з усього, залишається неоднозначною. Так, на каналі "Юніон" 9 травня зникла плашка "Єдина країна".

DW.COM

Також за темою