На батьківщині Мердока змінюють правила гри для ЗМІ | Політичні новини з Європи: аналітика, прогнози, коментарі | DW | 21.07.2011
  1. Inhalt
  2. Navigation
  3. Weitere Inhalte
  4. Metanavigation
  5. Suche
  6. Choose from 30 Languages

Європа

На батьківщині Мердока змінюють правила гри для ЗМІ

Після гучного скандалу довкола британського таблоїда News of the world Австралія, країна, де народився медіамагнат Руперт Мердок, вирішила зробити більш жорстким захист приватної сфери.

default

Скандал довкола News of the World зачепив і Австралію

Австралійський міністр внутрішніх справ Брендан О'Коннор наголосив у четвер, що скандал довкола британського таблоїда, котрий належить до медіаімперії Мердока, вимагає від політиків рішучих дій. В Австралії є закони, які застосовуються в разі злочинів подібних до порушень приватної сфери, але досі не було законодавчо закріпленого права подавати позов за втручання у приватне життя. Це означає, що ні в кого немає юридичних гарантій, якщо хтось захоче подавати до суду за такі порушення. У майбутньому потрібно забезпечити можливість притягувати ЗМІ до відповідальності за такі випадки, заявив австралійський політик. Він також додав, що технічний прогрес сучасного світу, який уможливлює нові шляхи комунікації, також ставить захист приватної сфери перед новими викликами.

Свобода слова і захист приватної сфери

«Досі ніхто з тих, хто б хотіли позиватися за втручання в особисте життя, не можуть почуватися впевнено», - цитує агентство afp слова австралійського міністра з уряду, якому вже не раз діставалося на горіхи через низку публікацій у виданнях, які належать до концерну Мердока. Уряд сповідує як принципи свободи слова, так і недоторканність права на приватне життя, тому «будь-які зміни законодавства повинні не порушувати рівноваги цих двох ідеалів», пояснив Брендан О'Коннор.

News Corporation Rupert Murdoch

Руперт Мердок

Ці заяви пролунали на наступний день після гнівних коментарів прем'єр-міністра Австралії Джулії Ґілард. «Коли бачиш, як здійснюються хакерські атаки на мобільні телефонии, як порушуються права людей, тоді я думаю, що і в цій країні варто поставити кілька гострих запитань щодо справ News Limited», - сказала керівниця австралійського уряду. Засноване Мердоком авторитетне видання The Australian одразу ж відреагувало на слова Ґілард, попросивши конкретизувати ці самі гострі запитання. Однак прем'єр-міністр забарилася з відповіддю, що журналісти в'їдливо прокоментували у четвер. «Коли пані Ґілард буде спроможною поставити запитання, байдуже наскільки складні, ми зробимо все від нас залежне, щоб відповісти. Зрештою, ми ставимо прем'єр-міністрам складні запитання вже впродовж 47 років», - пише The Australian.

Гострих запитань і критичних статей за час перебування при владі уряду лейбористки Джулії Ґілард справді не бракувало, зауважує агентство dpa. Популярність самої Ґілард і її кабінету вже упродовж кількох місяців перебуває на дуже низькому рівні за результатами опитувань громадської думки. Дякувати за поганий рейтинг австралійські урядовці мають насамперед виданню The Australian і його бульварній «дочці» Daily Telegraph, зауважують оглядачі.

Звідки все починалось

Народжений в Австралії Мердок у 50-х роках минулого століття заклав у цій країні фундамент своєї потужної медіа-імперії. Його News Ltd. контролює близько 70-ти відсотків австралійського газетного ринку, тобто - приблизно 170 видань. За даними ЗМІ, крім того, Мердок ще має частку в Sky News і Fox Sports, а також зондує ґрунт стосовно міжнародного телеканалу Australia Network.

Концерн Мердока був змушений нещодавно припинити випуск британського таблоїда News of the World після того, як його журналістів звинуватили у низці порушень закону, зокрема, у шпигуванні, прослуховуванні розмов відомих людей і підкупі поліцейських, а також у зламі скриньки повідомлень у мобільному телефоні викраденої та вбитої дівчини. Скандал став поштовхом до дискусій про межі дозволеного в сучасній журналістиці у багатьох країнах світу.

Автор: Наталя Неділько
Редактор: Володимир Медяний

DW.COM