1. Inhalt
  2. Navigation
  3. Weitere Inhalte
  4. Metanavigation
  5. Suche
  6. Choose from 30 Languages

Економіка

Медіа-концерну Берлусконі доведеться повернути багатомільйонні субсидії

Європейський суд у Люксембурзі у четвер присудив медіа-імперії італійського прем’єра Берлусконі "Medіaset" повернути державні субсидії. Їх уряд давав під купівлю цифрових ресіверів.

Сильвіо Берлусконі

Сильвіо Берлусконі

2004-го року уряд Італії домігся ухвалення закону, який передбачав надання субсидії у розмірі 150 євро телеглядачам, які купували ресівер, призначений для прийому цифрового сигналу через ефірну антенну. Річ у тім, що єдиною на той момент медіа-групою, яка пропонувала відповідний сигнал, була група “Medіaset”, що належить Сильвіо Берлусконі. Така напряма багатомільйонна субсидія для медіа-імперії прем´єра обурила конкурентів, які подали до суду. Сума субсидій становила 110 мільйонів євро. Наступного року дію закону було подовжено, втім суми знижки "урізали" до 70 євро. Під ці цілі з держбюджету Італії знову було виділено 110 мільйонів євро. Європейський суд у четвер, 28 липня, постановив, що "ця державна допомога є несумісною із принципами вільного ринку. Тож мовник, який отримав опосередковану вигоду від державної допомоги, має повернути кошти, відповідно до суми отриманої вигоди", - йдеться у документі. Суд також доручив італійській владі підрахувати суму, яку має повернути телеоператор.

На думку суду, це рішення італійського уряду свого часу поставило компанію Берлусконі у нерівну і привілейовану конкуренцію із двома іншими операторами цифрового телебачення в Італії - "Centro Europa 7" та "Sky Іtalіa". Обидві компанії тоді намагалися оскаржити рішення уряду через суд. Європейське антимонопольне відомство ще 2007-го року доручило "Medіaset" віддати субсидії. Компанія, втім, намагалася опротестувати це рішення.

Підозри в цензурі

Раніше прем'єр-міністра Італії Сільвіо Берлусконі підозрювали й у спробі цензурувати італійське телебачення. Прокуратура Риму вважає, що глава уряду примушував державне телебачення RAІ знімати з ефіру ток-шоу " Annozero". Його ведучий Мікеле Санторо відомий своєю критичною позицією до прем'єра Італії. Програма виходила на каналі Raі 2 з 2006 по 2011 рік, і остаточно припинила своє існування в червні, після того, як Санторо сам звільнився з RAІ. Увагу ж італійських прокурорів привернула діяльність Сильвіо Берлусконі два роки тому. Тоді він нібито зробив чергову спробу прибрати ток-шоу Санторо з ефіру каналу. Також під підозру потрапив колишній гендиректор RAІ Мауро Мазі і екс-глава управління з нагляду у сфері масових комунікацій Джанкарло Інноченцо.

Дмитро Каневський / afp, reuters
Редактор: Євген Тейзе

DW.COM