1. Inhalt
  2. Navigation
  3. Weitere Inhalte
  4. Metanavigation
  5. Suche
  6. Choose from 30 Languages

Європа

Будапешт: тисячі людей протестували проти утисків свободи преси

Тиждень тому одну з найбільших опозиційних газет Угорщини Nepszabadsag закрили. В уряді заявили, що не причетні до цього. Але тисячі людей вийшли на вулиці Будапешта, протестуючи проти утисків свободи преси.

Демонстрація проти утисків свободи преси

Демонстрація проти утисків свободи преси в Будапешті 16 жовтня

Численні протестувальники тримали випуск опозиційної газети Nepszabadsag у руках. Демонстранти скандували гасла: "Вони крадуть нашу свободу" та "Зупинити диктатуру "Фідес". "Фідес" - це правоконсервативна правляча партії прем'єр-міністра Віктора Орбана. 

Промовці звинувачували уряд у тому, що він не терпить критики в пресі та хоче, щоб корупційні дії політиків та членів їхніх сімей залишалися непоміченими. За даними агенції AFP, на демонстрацію, яку організували невеликі партії ліберального та зеленого спектра і громадські організацій, вийшли від двох до трьох тисяч осіб.

Уряд: Закриття мало винятково економічні причини

Паралельно з демонстрацією правляча партія "Фідес" провела прес-конференцію, під час якої заступник голови партії Гергель Гуляш заявив, що свобода преси в Угорщині гарантована, а закриття газети Nepszabadsag мало економічні причини. Уряд до цього не має відношення, наголосив він.

Водночас відомо, що видання неодноразово критикувало Орбана, який прийшов до влади у 2010 році. Крім того, критики звинувачують прем'єр-міністра в тому, що він намагається взяти ЗМІ під контроль, багато з яких вже були куплені провладними олігархами.

Солідарність з Nepszabadsag

Солідарність з Nepszabadsag

Роботу видання Nepszabadsag було призупинено без попередження 8 жовтня. А австрійський власник, компанія Mediaworks, пояснив, що це суто економічне рішення.

Звинувачення в корупції незадовго до закриття

Але опозиційні партії, критики та деякі зі співробітників видання підозрюють, що закриття було політично мотивованим. За їхніми словами, момент для закриття є підозрілим. За тиждень до закриття газета звинуватила двох найближчих союзників Орбана в корупції.

Заступник головного редактора Nepszabadsag Пітер Пето сказав: "Ми хочемо, щоб ця невизначена ситуація закінчилась і власник чітко сказав, що він збирається робити". Редактори вже почали переговори з власником видання у Відні. Але незважаючи на те, що журналісти ще мають діючий контракт, робота газети навряд чи буде поновлена.

Майбутнє ще однієї газети під питанням

У п'ятницю, 14 жовтня, несподіванкою також стала зміна власника лівої угорської газети Nepszava, що поставило її перед невизначеним майбутнім. Після закриття Nepszabadsag у Nepszava написали, що існують чутки стосовно того, що це закриття стало результатом раптового сплеску "політичного буйства Орбана". "В Угорщині править "диктатура однієї людини", коли навіть питання щодо закриття провідної щоденної газети країни вирішує гнів однією людини", - написала тоді газета Nepszava.

Дивитись відео 04:22

В Угорщині формується потужний протестний рух

Аудіо й відео до теми