1. Inhalt
  2. Navigation
  3. Weitere Inhalte
  4. Metanavigation
  5. Suche
  6. Choose from 30 Languages

YAŞAM

Telekulak skandalı istifa getirdi

Avustralyalı medya patronu Rupert Murdoch, sahibi olduğu News Corporation şirketinin İngiltere'deki ayağı olan News International'ın yöneticiliğinden istifa etti.

Rupert Murdoch

Rupert Murdoch

Konuya ilişkin şirketin çalışanlarına gönderilen e-postada, ''Murdoch'ın istifasını, şirketin ikiye bölünmesi çerçevesinde yapılacak yeniden yapılandırma kapsamında verdiği'' kaydedildi.

News International şirketi İngiltere'de, Times, Sunday Times, Sun ve Sun on Sunday gazetelerinin sahibi.

81 yaşındaki Murdoch'ın sahibi olduğu News Corporation şirketinin, yayıncılık ile gazetecilik şirketlerini ayıracağı açıklanmıştı. Murdoch'ın yeniden yapılandırma çerçevesinde, şirketinin her iki ayağına da başkanlık etmesi, ancak sadece yayıncılık bölümünün yöneticisi olması bekleniyor.

168 yıllık gazeteyi kapattı

Rupert Murdoch, sahibi olduğu ve geçen yıl kapatılan ''News of the World'' pazar gazetesinin yol açtığı telekulak skandalı nedeniyle uzun süredir İngiltere'nin gündeminde bulunuyor. Murdoch, skandalın ardından 168 yıllık ''News of the World'' gazetesini kapatmak zorunda kalmış ve İngiliz Parlamentosu'nda ifade vermişti.

Telekulak skandalıyla ilgili yürütülen soruşturma çerçevesinde büyük kısmı gazeteci olmak üzere 50'den fazla kişi gözaltına alınmıştı. Murdoch'ın danışmanlarından Rebekah Brooks ve İngiltere Başbakanı David Cameron'ın eski medya danışmanı Andy Coulson da polis tarafından sorgulanmıştı.

Rupert Murdoch'ın oğlu James Murdoch da geçen nisan ayında, sahibi oldukları BSkyB dijital uydu platformunun yönetim kurulu başkanlığından istifa etmişti.

© Deutsche Welle Türkçe

DW/dpa/AFP/dapd/rtr, NH/AG

Konuyla ilgili ses ve video dosyalarımız