1. Inhalt
  2. Navigation
  3. Weitere Inhalte
  4. Metanavigation
  5. Suche
  6. Choose from 30 Languages

YAŞAM

Rusya imaj düzeltme peşinde!

Dünyadaki olumsuz imajından rahatsız olan Kremlin yönetimi, bu durumu tersine çevirmek için medyanın gücünden yararlanmayı planlıyor. Bu amaçla, „Russia Today“ adı altında İngilizce haber yayını yapacak bir televizyon kanalını devreye sokmaya hazırlanıyor…

İngillizce haber kanalı fikri Kremlin kaynaklı

İngillizce haber kanalı fikri Kremlin kaynaklı

“CNN’nin Rusya versiyonu“ olarak da nitelendirilen ve “Russia Today“ adı verilen kanalın kuruluş çalışmalarının yıl sonuna kadar tamamlanması öngürülüyor. Yeni kurulacak televizyon kanalının Genel Yayın Yönetmeni Margarita Simonjan, Rusya’nın çoğu zaman olduğundan farklı gösterildiğini belirterek bu projeyi başlattıklarını söyledi. “Russia Today“ logosuyla yayın yapacak kanalda, dünya haberlerine ağırlık vereceklerini belirten Simonjan, ancak gelişmeleri Rusya’nın bakış açısıyla aktaracaklarını kaydediyor.

Simonjan, salt Rusya’dan haber aktaran bir propaganda kanalına batılı televizyon izleyicisinin rağbet göstermeyeceğini düşündükleri için yayın politikalarını bu yönde belirlediklerini söylüyor. Ünlü haber kanalı “CNN’in Rusya versiyonu“ olarak da tanımlanan “Russia Today“, saat başı haberlerin yanısıra canlı haber-magazin kuşaklarıyla dünya gündeminin nabzını tutmayı amaçlıyor.

Fikir Putin’in kadrosundan çıktı

İngilizce yayın yapan devlet destekli bir Rus televizyon kanalı fikrini ilk ortaya atanlar ise Devlet Başkanı Vladimir Putin’in basın sözcüsü Alexej Gromow ve basından sorumlu eski bakan Michail Lessin oldu. Rusya hükümeti, Çeçenistan savaşı, petrol devi Yukos’un parçalanması ya da antidemokratik uygulamalar gibi nedenlerden dolayı sık sık Batı dünyasının eleştirileri oklarına maruz kalıyordu.

Bu eleştirilerden rahatsız olan Rusya lideri Vladimir Putin ise bakan ve bürokratlarına sürekli baskı yaparak, karşı propaganda atağına geçilmesini isityordu. İşte “Russia Today“ adlı kanal, bir bakıma Putin’in bu talebini de karşılayacak şekilde yayın yapacak.

“İşleyişi bağımsız olacak“

Rusya Medya Denetleme Kurulu Başkanlığı’nı vekaleten yürüten Michail Seslavinski, yeni televizyon kanalının “devlet desteği göreceğini, ama bağımsız bir işleyişe sahip olacağını“ söylüyor. Genel Yayın Yönetmeni Margarita Simonjan da benzer ifadeler kullanıyor ve “Kremlin’in projeden haberdar olduğunu, ancak kanalın hükümet güdümünde olmayacağını“ savunuyor.

Ancak internet üzerinden yayın yapan RBK adlı Rus televizyonunun genel yayın yönetmeni Juri Rowenski’ye göre, “Russia Today“ kanalında çok yoğun bir sansür uygulanacak. Rowenski, çok geçmeden “Russia Today“in bir propaganda kanalı olduğunun anlaşılacağı görüşünde.

Uydu üzerinden yayın yapacak

İlk etapta yaklaşık 25 milyon Euro’luk bir mali kaynak ayrılan ve yıl sonuna kadar faaliyete geçmesi planlanan Rus haber kanalı, önce uydu üzerinden yayın yapacak, daha sonra başta ABD olmak üzere, değişik ülkelerdeki kablo şebekeleri üzerinden izleyici çekmeye çalışacak. Yaklaşık 500 kişilik bir ekibin görev yapacağı “Russia Today“in Brüksel, Washington, Londra ve Kudüs’te temsilcilikleri de bulunacak.