1. Inhalt
  2. Navigation
  3. Weitere Inhalte
  4. Metanavigation
  5. Suche
  6. Choose from 30 Languages

AVRUPA

Murdoch'un medya imparatorluğu zorda

İngiltere'deki telekulak skandalı "News Corporation" şirketine pahalıya mâl oldu. Medya grubu, BSkyB kanalının tamamını satın almak için verdiği teklifi geri çekmek zorunda kaldı.

News Corporation'un sahibi Rupert Murdoch

News Corporation'un sahibi Rupert Murdoch

News Corporation'un sahibi Rupert Murdoch, Britisch Sky Broadcasting (BSkyB) ihalesinden çekilme kararını, İngiliz parlamentosunda bugün konuya ilişkin yapılacak oylama öncesi açıkladı. Başta muhalefetteki İşçi Partisi olmak üzere İngiltere'de tüm siyasi partiler, ihale teklifinin geri çekilmesini talep ediyordu.

News Corporation Yönetim Kurulu Başkanı Chase Carey kararı, “Böylesi bir ortamda satışın gerçekleşemeyeceği kesinleşti” sözleriyle yorumladı.

Başbakan Cameron da memnun

İngiltere Başbakanı David Cameron ise karardan memnuniyet duyduklarını belirterek, News Corporation'un öncelikli olarak meydana gelen kargaşayı sonlandırmak ve medya grubu içinde işleri yoluna koymak zorunda olduğunu ifade etti.

BSkyB'da hisse sahibi olan News Corporation'ın, kanalın tamamını alma konusundaki talebi, gruba ait gazete "News of the World"ün neden olduğu telekulak skandalının büyümesiyle zora girmişti. Şirket ihaleden çekildiğini açıklasa da halihazırda dijital kanal platformu BSkyB'nin yüzde 39'una sahip durumda.

News of the World gazetesinin yol açtığı telekulak skandalı, gazetenin kaçırılan ya da saldırıya maruz kalan kurban ve ailelerine ait telefonları yasadışı dinlediği iddiaları ile patlak vermişti. Ardından skandalın boyutları büyümüş ve hayatını kaybetmiş İngiliz askerlerinin ailelerinin de dinlendiği ileri sürülmüştü.


© Deutsche Welle Türkçe

DW/dpa/dapd,GA/MÇ

Önerdiğimiz linkler