1. Inhalt
  2. Navigation
  3. Weitere Inhalte
  4. Metanavigation
  5. Suche
  6. Choose from 30 Languages

YAŞAM

Medya sektöründe Türk-Alman ortaklığı

Almanya’daki en büyük gazete ve dergi yayın kuruluşu Axel Springer, Doğan Yayın Holding’e bağlı Doğan TV’nin hisselerinin yüzde 25’ini satın aldı. Axel Springer’in sadece Almanya’da değil, Polonya, İspanya, Çek Cumhuriyeti gibi ülkelerde de gazete ve dergileri yayınlanıyor.

Axel Springer Holding Yönetim Kurulu Başkanı Mathias Döpfner, işbirliğinden memnun

Axel Springer Holding Yönetim Kurulu Başkanı Mathias Döpfner, işbirliğinden memnun

Doğan Yayın Holding, Kasım ayının başında, Doğan Televizyon ve Radyo’nun yüzde 25’ini satışa çıkardığını duyurmuştu. Doğan Televizyonu’na, Almanya’da medya sektörünün önde gelen ismi, Axel Springer Holding talip oldu. Yüzde 99,51’i Doğan Holding’ ait olan Doğan Televizyon ve Radyo’nun yüzde 25’i, 375 milyon euroya Axel Springer’e satıldı. İki holding arasında satış sözleşmesi dün imzalandı, ancak satış işlemi gerekli yasal izinlerin alınmasından sonra gerçekleştirilecek.

Axel Springer, Doğan Televizyonu’nun dörtte birini satın alarak, görsel yayıncılıkta Avrupa’ya açılmayı hedefliyor. Doğan televizyon ve radyo grubu, Türkiye’de piyasanın yüzde 24’ünü elinde bulunduruyor. Kanal D, Star TV, CNN Türk, Avrupa’da yayın yapan EuroD ve EuroStar ile 3 radyo istasyonu bu gruba ait. Axel Springer Holding Yönetim Kurulu Başkanı Mathias Döpfner, satış sözleşmesinin imzalanmasından sonra, medya alanında büyüme vaat eden, yazılı basın işbirliklerinden tanıdıkları, modern ve saygın bir medya kuruluşu olan Doğan Yayın Holding’in televizyonun stratejisini uygulayacakları için heyecanlı olduklarını belirtti. Döpfner, bu satış ile uluslararası pazara açılma hedeflerini yerine getirmek için bir adım daha attıklarını söyledi. Yönetim Kurulu Başkanı, önümüzdeki dönemde de, Avrupa’nın önde gelen televizyon kuruluşları ile işbirliğini arttırmayı plandıklarını kaydetti.

Axel Springer 150 gazete ve derginin sahibi

Axel Springer’in, Doğan televizyon ve radyonun yüzde 25’ini satın alması, gerçekleştirdiği ilk uluslararası faaliyet değil. 1946 yılında kurulan Axel Springer, 32 ülkede, toplam 150 gazete ve derginin sahibi. Almanya’nın en çok satan gazetesi Bild ve muhafazakar Die Welt gazeteleri Axel Springer’e ait. Bünyesinde yaklaşık 10 bin 200 kişinin çalıştığı Axel Springer, Almanya’nın dışında da, Macaristan, Polonya, Çek Cumhuriyeti, Fransa, İspanya, Rusya gibi ülkelerdeki gazete ve dergiler yayınlıyor, medya kuruluşları ile işbirliği yapıyor.

Axel Springer ile Doğan Holding, geçtiğimiz aylarda da Bild ve Hürriyet gazeteleri aracılığı ile işbirliği gerçekleştirmişlerdi. İki gazetenin yazı işleri müdürleri, Kai Diekmann ve Ertuğrul Özkök, Hazreti Muhammed karikatürleri krizi sırasında, yayınlandıkları ortak yorumda, karşılıklı hoşgörü ve saygı çağrısında bulunmuşlardı. Avrupa Birliği’ne üyelik için siyasi platformda mücadele eden Türkiye, medya alanında Avrupa ile işbirliği içinde...

Springer televizyonda hedeflerini gerçekleştiremedi

Yazılı basında önemli bir paya sahip olan Axel Springer’in, televizyon yayıncılığında ise istediği hedefleri gerçekleştirdiği söylenemez. Zira, Almanya’daki özel televizyon kanalları Pro Sieben Sat 1 grubunun Axel Springer’e satışı, tekel oluşturur gerekçesiyle engellenmişti. Bu televizyon kanalları şimdi, Saban Holding’e ait. Saban Holding yetkilileri, Doğan televizyonun, kendilerine bir teklif verdiğini belirtiyor, ancak bunun Axel Springer’in Doğan televizyonun bir bölümünü satın almasıyla ilgisi olmadığı söyleniyor. Axel Springer’in televizyon yayıncılığında da söz sahibi olabilmek için yeni bir yol aradığı biliniyordu. Alman medyasında da geniş bir şekilde ele alınan bu satışla, Axel Springer, görsel medyada da, yerini sağlamlaştırmak için belki de bir yol bulmuş oldu.

  • Tarih 18.11.2006
  • Hazırlayan Jülide Mollaoğlu
  • Yazdır Bu sayfayı yazdır
  • Kısa link http://p.dw.com/p/AaKA
  • Tarih 18.11.2006
  • Hazırlayan Jülide Mollaoğlu
  • Yazdır Bu sayfayı yazdır
  • Kısa link http://p.dw.com/p/AaKA