1. Inhalt
  2. Navigation
  3. Weitere Inhalte
  4. Metanavigation
  5. Suche
  6. Choose from 30 Languages

YAŞAM

Alman medyasında "zor diyalog"

Almanya’nın Saksonya ve Brandenburg eyaletlerinde yapılan seçimlerde aşırı sağcı partilerin güçlenerek çıkması Alman medyasında tartışmalara neden oldu. Özellikle en çok izlenen ARD ve ZDF televizyonlarında aşırı sağcı parti temsilcilerinin katıldığı programlarda skandallar yaşandı...

Alman İkinci Televizyon kanalı ZDF'te, aşırı sağcı partilerin temsilcileri programı terkettiler...

Alman İkinci Televizyon kanalı ZDF'te, aşırı sağcı partilerin temsilcileri programı terkettiler...

Almanya’nın doğusundaki Saksonya ve Brandenburg eyaletlerinde yapılan yerel seçimlerde, aşırı sağcı partilerin oy oranını artırması Alman kamuoyunu ve medyasını şoke etti. En çok izlenen kısa adları ARD ve ZDF olan ve özellikle haber programları, iki aşırı sağcı iki partinin temsilcileriyle seçim sonrasında stüdyoda diyalog kurmakta zorlandılar, hatta kimilerine göre seçim programını yöneten gazeteciler bir anlamda skandala yol açtılar. Bugünkü bazı gazetelerde, Almanya medyasının aşırı sağa karşı aldığı tavıra geniş yer verildi.

Berliner Zeitung gazetesinin ”Zor Diyalog” adlı makalesinde, iki Alman aşırı sağcı partisinin beklenen zaferi konusunda Alman Birinci ve İkinci televizyon kanalı genel yayın yönetmenlerinin, çalışanlarını önceden ikaz etmelerine rağmen sunucuların, iki partinin sözcülerini susturmaktan başka birşey yapmadıkları yer alıyor. Makalede, Dresden‘den siyasi parti analizcisi Werner Patzold’un aşırı sağcı ”Alman Milli Demokratik Partisi”ni dışlayarak, onun kurban konumuna getirilmemesi yönündeki eleştirisi de önemle vurgulanıyor.

"Neonazi olduğunuzu ne zaman açıklayacaksınız?"

Alman İkinci Televizyon kanalının sunucusu, aşırı sağcı partinin temsilcisine, ”Seçmene ne zaman Neonazi olduğunuzu açıklayacaksınız” türündeki kışkırtıcı sorusunun ardından, temsilcinin propaganda konuşmasına başlaması üzerine sözünü anında kesmesi ve diğer parti temsilcilerinin de stüdyoyu terketmeleri Alman basınında yoğun olarak eleştiriliyor.

Die Tageszeitung gazetesinde yer alan görüşlerse ”Dört Alman kamu televizyon kanalı, seçim sonrası sundukları programla demokrasiye kötü hizmet ettiler. Bu kanalların yöneticileri hangi hakla iki aşırı sağcı partinin seçilmiş temsilcilerini dışlayabiliyorlar? Medyanın aşırı sağcı partilere karşı seçim akşamı aldıkları tavır, bu iki partinin Saksonya ve Brandenburg‘ta elde ettikleri seçim zaferinden daha da ürkütücü. Bu tavırla ancak kurban ve kahramanlar yaratılır” şeklinde.

Medya yöneticilerinin tavrı

Medya yöneticilerinin, "Kamu televizyon kanallarının propaganda aracı olarak kullanılmasına izin vermeyiz” şeklindeki açıklamalarına karşın, basında çıkan yorumlarda bu tavır eleştiriliyor. Alman kamu kuruluşlarının saldırgan ve demokratik olmayan tavrının, aşırı sağ partilere oy veren genç seçmenlerin kafasındaki demokrasi ve medya temsilcilerinin bir aldatmaca olduğu düşüncesini daha da betonlaştırdığı belirtiliyor.

Sonuç olarak, medyanın bir skandal olarak algılanan seçim sonrası değerlendirmeleri konusunda, kamu televizyon kanallarının, aşırı sağcı parti temsilcileri ile nasıl başedileceği konusunda daha çok şey öğrenmek zorunda oldukları anımsatılıyor. Ayrıca, "Neonaziler bende tiksinti uyandırıyor” görüşüyle tavır almanın, profesyonel gazeteciliğe ve bunlarla mücadelenin siyasi strateji hedeflerine sığmayacağına dikkat çekiliyor.

  • Tarih 21.09.2004
  • Hazırlayan Ajanslar
  • Yazdır Bu sayfayı yazdır
  • Kısa link http://p.dw.com/p/Aag2
  • Tarih 21.09.2004
  • Hazırlayan Ajanslar
  • Yazdır Bu sayfayı yazdır
  • Kısa link http://p.dw.com/p/Aag2