1. Inhalt
  2. Navigation
  3. Weitere Inhalte
  4. Metanavigation
  5. Suche
  6. Choose from 30 Languages

Izbor iz štampe

Sve tajne Džulijana Asanža

Medijski spektakl sa diplomatskim depešama koje su ugledni svetski dnevni listovi dobili od „Vikiliksa“ i objavili istoga dana, pomalo pada u zaborav. Da se to ne bi desilo, pobrinuli su se sada isti ti listovi…

default

Ko je ovaj čovek?

Došlo je vreme i za priču o priči, za još jedno napeto i zanimljivo novinarsko pripovedanje, ovaj put o tome kako su ugledni svetski listovi ostvarili saradnju sa Džulijanom Asanžom, i šta misle o ovom „kralju zviždača“ svetske politike. Tema zgodna da se na njoj zaradi još pokoji dinar (evro/funtu/dolar).

Britanski „Gardijan“, američki „Njujork tajms“ i nemački „Špigel“ su – i ovom prilikom istovremeno – objavili svoje impresije o medijskom događaju broj jedan u 2010. godini. „Gardijan“ je o tome odštampao posebnu brošuru, „Njujork tajms“ takozvanu elektronsku knjigu, a „Špigel“ se poslužio i elektronskom i klasičnom metodom.

O tome piše Frankfurter algemajne cajtung:

„Onaj ko se bavi ’Vikiliksom’, pre svega mora da se bavi Džulijanom Asanžom“, utvrdili su autori ’Špigela’, Marsel Rozenbah i Holger Štark. U sve tri knjige je, dakle, ova ličnost u fokusu kao ’tipičan haker koji se retko tušira, jede brzu hranu i često noći po tuđim stanovima’. Posebno ’Gardijan’ sa velikim uživanjem iznosi pojedinosti iz Asanžovog privatnog života i otkriva detalje o njegovom ocu, političkom aktivisti koji živi u Keniji. Takvo postupanje očigledno ima i posledice, jer, prilikom sledećeg velikog objavljivanja depeša ili političkih dokumenata, ’Gardijan’ će ostati kratkih rukava: Asanž i njegovi advokati su sklopili ugovor sa ’Dejli telegrafom’.“

Milchkuh, Illustration, Kuh

Taj mlečni predmet želje

U minhenskom dnevniku Zidojče cajtung danas je osvanuo podlistak „Rusija danas“, što je zapravo izdanje ovog ruskog dnevnog lista na nemačkom jeziku. „Za sadržaj je odgovorna isključivo redakcija ’Rosijskaje gazete’ u Moskvi“.

U rubrici „Privreda“ tog podlistka nalazimo zanimljiv tekst odštampan oko velike fotografije krave šarulje ofarbane u boje etikete jednog poznatog bezalkoholnog napitka, a preko krave je odštampan i poznati logo: „Pepsi“. Povod za to je najnoviji poslovni potez kompanije „Pepsiko“ koja je za 2,9 milijardi evra kupila najveću rusku fabriku životnih namirnica, „Vim-Bil-Dan-fud“. Prema procenama stručnjaka, „Vim-Bil-Dan“ „drži“ oko 30 odsto ruskog tržišta mleka, čiji ukupni volumen iznosi 7,6 milijardi.

„Pepsiko“ je tako napravio drugi veliki dil na tom tržištu u poslednjih godinu dana: prošlog leta, naime, prehrambeni koncern „Danone“ ušao je na rusko tržište fuzijom sa domaćim mlečnim gigantom „Unimilk“. Taj „mlečni predmet želje“ stranih koncerna je vrlo unosan, što se vidi i iz skoka cene mleka u Rusiji u prošloj godini za 20 odsto. Litar košta između 50 centi i 1,50 evra. „Pepsiko“ se raduje velikom profitu jer stručnjaci predskazuju da će ruska privreda tokom naredne tri godine po snazi dospeti na mesto broj 2 u Evropi – odmah posle Nemačke. „Rusija danas“ prenosi i kritičke opaske manjih ruskih proizvođača mleka koji kažu da globalizacija tržišta ovog napitka uništava konkurenciju i sprečava razvoj čitave branše.

Pripremio: Saša Bojić

Odgovorni urednik: Ivan Đerković

  • Datum 02.02.2011
  • Podelite sa Pošaljite Fejsbuk gugl+
  • Štampaj Odštampaj stranicu
  • Trajni link http://p.dw.com/p/QxXF
  • Datum 02.02.2011
  • Podelite sa Pošaljite Fejsbuk gugl+
  • Štampaj Odštampaj stranicu
  • Trajni link http://p.dw.com/p/QxXF