1. Inhalt
  2. Navigation
  3. Weitere Inhalte
  4. Metanavigation
  5. Suche
  6. Choose from 30 Languages

Evropa

Ruski tenkovi ušli u Gruziju! Lažna uzbuna…

Juče je jedna gruzijska, vrlo popularna, televizija objavila da je Rusija napala Gruziju – predsednik je ubijen, bombardovanje je u jeku, a tenkovi stižu do Tbilisija… u pitanju je bila laž, ali nimalo bezazlena.

Ruski tenkovi stižu, objavila neodgovorna televizija

Ruski tenkovi stižu, objavila neodgovorna televizija

Opštu paniku u Gruziji prouzrokovalo je emitovanje vanrednih vesti u kojim je cela nacija mogla da prati „invaziju“ ruskih vojnih snaga. Privatni gruzijski TV kanal Imedi je iskoristio arhivske snimke od avgusta 2008. godine i izrežirao kompletnu okupaciju zemlje. „Ruski tenkovi su na putu ka Tbilisiju, a ruska avijacija bombardovala je naše luke i aerodrome“, navodili su novinari ove televizije.

Tek pošto je emitovanje vesti bilo završeno, TV Imedi je saopštio da je sve izmišljeno. Poigravanje sa javnošću ipak nije prošlo bez posledica. Hitna pomoć i druge javne službe u Tbilisiju su zbog priče o navodnoj invaziji bile preplavljene pozivima, među kojim je bilo i onih u kojima su prijavljivani srčani udari.

Stanovnici mesta Gori, koje je u rusko-gruzijskim sukobima od pre dve godine pretrpelo najveće posledice, su zbog lažnih vesti masovno napuštali svoje domove. Neki su brže bolje trčali do obližnjih prodavnica, kako bi se obezbedili namirnicama. Čak je i mobilna telefonija u jednom trenutku bila u toj meri opterećena da je dolazilo do prekida u telefonskom saobraćaju.

Vlast i opozicija se međusobno optužuju

Gruzijski grad Gori koji je najviše stradao u ratu sa Rusijom

Gruzijski grad Gori koji je najviše stradao u ratu sa Rusijom

Kabinet predsednika Sakašvilija osudio je ovu „simulaciju rata“ i optužio novinare privatnog TV kanala da su se poneli krajnje neprofesionalno. U međuvremenu je u Tbilisiju došlo do oštrog političkog prepucavanja. Ne samo da je Vlada prst uperila u opoziciju, tvrdeći da je naručila i sponzorisala ovakvo izveštavanje, već je opozicija brže bolje iskoristila priliku, navodeći da je režim Mihaela Sakašvilija odgovoran za neprimereno ponašanje kanala TV Imedi.

„To kako se vlada ophodi prema građanima ove zemlje prelazi svaku granicu. Uveren sam da je svaki sekund tog programa bio dogovoren sa predsednikom. A zbog toga je veliki broj građana pretrpeo ozbiljne traume. Tužiću i televiziju i vlast“, poručio je Nino Burjanadze, lider opozicije.

„Predsednik je ubijen…“

Simulacija je trebalo da ukaže na moguć razvoj događaja u zemlji, nakon jednog takvog napada, zvanično je obrazloženje uredništva televizije Imedi. Stručna javnost u Gruziji smatra da su novinari ovog TV kanala ipak preterali i da su gledaoce morali da upozore na šokantne snimke i informacije koje su mnoge koštale zdravlja.

„Predsednik Sakašvili je ubijen, a opozicioni lideri Burjanadze i Nogaideli su se pridružili ruskim snagama“, navodio je TV Imedi u svojoj nenajavljenoj simulaciji rata sa Rusijom: „Mi smo samo želeli da prikažemo, kako bi najgori dan u istoriji Gruzije mogao da izgleda.“

Na kraju se sve završilo izvinjenjem novinara ove televizije, mada to po svemu sudeći neće biti dovoljno. Opozicija najavljuje tužbe i namerava da dokaže da su instrukcije za poigravanje sa građanima Gruzije, stigle iz predsedničkog kabineta. A nije nepoznato da je vlasnik privatne TV Imedi Sakašvilijev blizak saradnik.

U Moskvi se nisu uzbudili

Predsednik Gruzije Sakašvili (desno) i francuski kolega Nikola Sarkozi

Predsednik Gruzije Sakašvili (desno) i francuski kolega Nikola Sarkozi

Zvanična Moskva se nije preterano uzbudila zbog panike koje su u subotu prouzrokovale lažne vesti. Doduše, predsednik Komiteta za međunarodne odnose Konstantin Kosačev nije propustio priliku da kaže kako je reč o provokaciji i kako je ova, nekada opoziciona, televizija sada pod kontrolom režima. „To je delo Sakašvilijevog režima“, izjavio je Kosačev i dodao: „Reč je o primitivnom poigravanju, koje ukazuje ne samo na nepoštovanje Rusije, već i međunarodne zajednice.“

nj/nr/afp/rtre/interfax

  • Datum 14.03.2010
  • Podelite sa Pošaljite Fejsbuk gugl+
  • Štampaj Odštampaj stranicu
  • Trajni link http://p.dw.com/p/MSUO
  • Datum 14.03.2010
  • Podelite sa Pošaljite Fejsbuk gugl+
  • Štampaj Odštampaj stranicu
  • Trajni link http://p.dw.com/p/MSUO