1. Inhalt
  2. Navigation
  3. Weitere Inhalte
  4. Metanavigation
  5. Suche
  6. Choose from 30 Languages

Politika

Korupcija na hrvatskoj televiziji

Državno tužilaštvo i dalje u Hrvatskoj televiziji (HTV) istražuju sve okolnosti vezane za sumnje o korupciji i prodaji programskoj prostora od čega, navodno, korist ostvaruju pojedine PR agencije i neki zaposleni u HTV.

default

Važno je domoći se malog ekrana

Hrvatsko novinarsko društvo zatrazilo je da Državno tužilaštvo i policija hitno istraže te sumnje uz napomenu da ne sme sve da ostane na međusobnom prozivanju zaposlenih i nagadjanjima bez dokaza. Afera je pokrenuta prošle nedelje slučajnom izjavom gradonačelnika Slavonskog broda Mirka Duspara da je iz gradskog budžeta jednoj promotivnoj agenciji isplaćen iznos od 58.000 kuna (oko 8.100 eura) na ime promocije gradonačelnika na HTV.

Stara priča

Nakon toga, suspendovan je Jozo Kapović koji je uređivao emisiju "Brisani prostor" u kojoj je gostovao Duspara. Suspendovan je s obrazloženjem da je tema o kojoj je bila reč u emisiji obrađena jednostrano. Mediji su otkrili da je ugovor o uslugama promocije potpisan sa agencijom "Moir PR", koja je za ugovoreni iznos trebalo da posreduje na HTV-u i u nedeljniku "Globus" kako bi gradonačelnik Duspara bio pozvan kao gost u političke emisije "Otvoreno" i "Brisani prostor" i kako bi dobio prostor u "Globusu" na dve stranice.

Potom je otkriveno i da su određeni novinari na HTV-u, kako je objavio deo medija, primali novac kako bi određene osobe pozivali u svoje emisije, te da se celi posao obavljao preko "tačno određene PR agencije", koja je u slične kuloarske priče bila umešana i 2004. godine, kada su neki novinari optuživani za ilegalnu saradnju sa agencijom.

Uzaludan demanti

To je potom potvrdila i direktorka nevladine organizacije "GONG" Suzana Jašić, rekavši da se takve priče šire već nekoliko godina, ali da nikada nisu pronađeni dokazi. Duspara je kasnije celu priču, kao i svoju izjavu o plaćanju nastupa na HTV, pokušao da demantuje, ali lavinu više nije bilo moguće zaustaviti, a mediji su i dalje tvrdili da je slučajni "gaf" gradonačelnika Slavonskog Broda tek vrh ledenog brega i da se o korupciji na HTV-u već godinama zna i piše, ali bez konkretnih dokaza.

Među imenima koja su u napisima pominjana kao najpotkupljivija i u čijim se emisijama, navodno, gost nije mogao pojaviti a da to prethodno nije dobro platio, često su se ponavljala ista imena - voditelji i urednici mahom političkih emisija Goran Milić, Dijana Čuljak Šelebaj, Ivana Šikić, ali i sama glavna urednica Informativnog programa Hloverka Novak Srzić.

Hrvatsko novinarsko i udruženje, kao i pojedini mediji, insistitaju na tome da Državno tužilaštvo obavi svoj posao do kraja, tvrdeći da tužilaštvo ima informacije o korupciji na HTV već desetak godina, ali da do sada ništa na tome nije učinjeno. Politički analitičari takodje navode da račun ne treba da plate samo "sporedni"krivci, ukazujući na to da korupcija seže do samih centara moći, koji je koriste za vlastitu promociju.

  • Datum 11.12.2008
  • Autor Beta
  • Podelite sa Pošaljite Fejsbuk gugl+
  • Štampaj Odštampaj stranicu
  • Trajni link http://p.dw.com/p/GDkf
  • Datum 11.12.2008
  • Autor Beta
  • Podelite sa Pošaljite Fejsbuk gugl+
  • Štampaj Odštampaj stranicu
  • Trajni link http://p.dw.com/p/GDkf