1. Inhalt
  2. Navigation
  3. Weitere Inhalte
  4. Metanavigation
  5. Suche
  6. Choose from 30 Languages

Politika

Gadafijev režim odbacio primirje

Posle vojnih neuspeha pobunjenici u Libiji vlastima nude prekid vatre. Režim je ponudu odbacio i nazvao je „suludom“. Pobunjenici ne nude mir, postavili su „nemoguće zahteve“, kaže Musa Ibrahim, portparol libijskog vođe.

epa02664797 Rebel soldiers at a checkpoint near Brega, Libya, 01 April 2011. The Libyan opposition on 01 April 2011 moved to fortify the key north-eastern city of Ajdabiya at the same time as the Interim Transitional National Council (ITNC) said rebels would accept a conditional ceasefire. Ajdabiya is an important stop between the capital Tripoli and the rebel stronghold Benghazi. The city was preparing for a possible attack by Libyan leader Muammar Gaddafi's forces as rebels struggled to recapture key eastern cities they lost earlier in the week. The opposition said on 31 March they were confident that coalition airstrikes, now led by NATO as part of a UN-authorized no-fly zone, would help them reclaim lost territory. For the past two days, Gaddafi troops have been moving eastward toward the rebel stronghold of Benghazi, in the north-east of the country. EPA/MANU BRABO +++(c) dpa - Bildfunk+++

Pobunjenici jesu za uslovni prekid vatre

Predlozi pobunjeničkih snaga nisu ništa drugo do jedan „trik“. Pobunjenici su zahtevali da se Gadafijevi vojnici povuku iz „naših sopstvenih gradova… Ako to nije suludo, onda ne znam šta je. Mi nećemo napustiti naše gradove“, rekao je Ibrahim. „Mi smo vlast, a ne oni“. Gadafijev portparol je takođe naglasio da je vođstvo u Tripoliju spremno za mir i na dijalog.

BENGHAZI (LIBYA), 18/03/2011.- People celebrate the UN Security Council's decission of authorizing the military action to protect the civilians from the attacks of Libyan leader Muammar Gaddafi's troops, at the seat of the provisional National council in Benghazi, Lybia, early 18 March 2011. EFE/Manu Brabo

Pobunjenici u Bengaziju slave odluku UN o uvođenju zone zabrane letenja nad Libijom

Šef pobunjeničkog Prelaznog nacionalnog saveta Abdul Džalil Ibrahim je u petak (1.4.), posle sastanka sa specijalnim izaslanikom UN Abdelilahom al Hatibom u Bengaziju, na istoku Libije, govorio o uslovima primirja. "Nemamo primedbi na prekid vatre, ali pod uslovom da Libijci u gradovima na Zapadu imaju punu slobodu da izraze svoje stavove i da se snage koje opsedaju gradove povuku ... Naš glavni zahtev jeste odlazak Moamera Gadafija i njegovih sinova iz Libije. Od tog zahteva nećemo odustati", rekao je novinarima Abdul Džalil Ibrahim.

On je ranije bio ministar pravde, ali je podneo ostavku u znak protesta zbog primene sile protiv demonstranata. Abdul Džalil Ibrahim je dodao da veruje da koalicione snage treba da počnu da naoružavaju pobunjenike uprkos embargu na slanje oružja u Libiju koji su uvele UN.

Tajni pregovori u Londonu?

Britanski mediji su preneli da je jedan izaslanik libijskog vođstva u poslednjih nekoliko dana bio u poseti Londonu radi poverljivih razgovora sa britanskom vladom. Bi-bi-si i drugi mediji kažu da je izaslanik bio Mohamed Ismail, važan savetnik Gadafijevog sina, Saifa al Islama. Britanski Forin ofis je saopštio da ne želi da komentariše sa kim razgovara ali da će svakom kontaktu jasno reći da Gadafi mora da ode.

A resident of Ghana displays a piece of paper mentioning his nationality as he waits with other refugees to enter Tunisia after fleeing Libya on the Libya-Tunisia border in Ras Ajdir, Tunisia, Tuesday, March 1 , 2011.U.N. refugee agency spokeswoman Melissa Fleming said Tuesday the situation is reaching crisis point at the Libya-Tunisia border where authorities say up to 75,000 people have fled Libya since Feb. 20. (AP Photo/Giorgos Moutafis)

Izbeglice na granici između Libije i Tunisa

Malo poznat u Libiji i inostranstvu Mohamed Ismail je ključni čovek u okruženju Gadafijevog sina Saif al Islama i predstavljao je Tripoli u pregovorima o kupovini oružja, proizilazi iz diplomatskih depeša objavljenih na vebsajtu Vikiliks.

Međunarodna koalicija nastavila je vazdušne napade na položaje Gadafijevih snaga, prenela je libijska državna televizija. U petak uveče, istočno i jugozapadno od prestonice Tripolija bilo je vazdušnih napada. “Agresori” su gađali i “vojne ciljeve” i “civile”, navodi se u izveštaju.

Masovna bekstva iz Libije

Prema proceni Međunarodne organizacije za migraciju u Ženevi, Libiju je napustilo više od 400.000 ljudi. Najveći broj ljudi je u Tunisu i Egiptu.

Ipak u zemlji pogođenoj građanskim ratom za bekstvo se sprema nekoliko desetina hiljada ljudi. Većinu njih čini radna snaga iz inostranstva, uglavnom iz afričkih zemalja.

agencije/ii/jil

DW.COM

  • Datum 02.04.2011
  • Ključne reči gadafi
  • Podelite sa Pošaljite Fejsbuk gugl+
  • Štampaj Odštampaj stranicu
  • Trajni link http://p.dw.com/p/10mLR
  • Datum 02.04.2011
  • Ključne reči gadafi
  • Podelite sa Pošaljite Fejsbuk gugl+
  • Štampaj Odštampaj stranicu
  • Trajni link http://p.dw.com/p/10mLR