Asanžova premijera na kanalu Russia Today | Politika | DW | 18.04.2012
  1. Inhalt
  2. Navigation
  3. Weitere Inhalte
  4. Metanavigation
  5. Suche
  6. Choose from 30 Languages

Politika

Asanžova premijera na kanalu Russia Today

Intervjuom sa vođom pokreta Hezbolah Hasanom Nasralahom osnivač Vikiliksa Džulijan Asanž, premijerno je započeo seriju emisija „The World Tomorrow“ na ruskom televizijskom kanalu „Russia Today“.

default

Julian Assange

Ovaj program na engleskom jeziku neki Rusi kritikuju kao propagandno glasilo. Asanž svoju emisiju reklamira izjavom da mu gosti pričaju o onome o čemu „mejntrim mediji“ ne govore. Asanž je Austrlijanac, a trenutno se nalazi u kućnom pritvoru u Velikoj Britaniji i preti mu izručenje Švedskoj zbog navodnog silovanja i seksualnog zlostavljanja.

„Moje ime je Džulijan Asanž, osnivač sam Vikiliksa. Otkrili smo tajne ovog sveta, silnici su nas napali, već 500 dana nalazim se u pritvoru bez presude, ali sve to ne može da nas zaustavi. Tražimo revolucionarne ideje, koje bi promenile svet“, poručio je Asanž u svojoj prvoj emisiji.

Skroman studio, negde u Engleskoj

Julian Assange

Julian Assange

Nastup je bombastičan, a studio osnivača Vikiliksa dosta skroman: mali, mračni biro sa pisaćim stolom i televizijom, negde u Engleskoj. U potrazi za revolucionarnim idejama, ovaj samozvani borac za istinu je preko video uključenja pozvao u goste vođu pokreta Hezbolah Hasana Nasralaha, koji je odmah na početku intervjua ponovio svoju tezu da Palestina pripada samo Palestincima i optužuje SAD da žele da destabilizuju Siriju. To su dobro poznati stavovi. Asanž je pred početak serije intervjua najavio. „Stvari o kojima želimo da izveštavamo nedovoljno su zastupljene u masovnim medijima.“

Za novi projekat je 42 godišnji Asanž izabrao Russia Today, rusku televiziju blisku vladi sa sedištem u Moskvi. Od septembra 2005. Russia Today emituje 24 časa programa na engleskom, španskom i arapskom, finansira je država i ona širi rusko gledanje na svet – sa jasnim anti-zapadnim stavom. Asanž je istakao da ruska strana nije pokušala da utiče na njegovo izveštavanje.

„Možda bi situacija bila drugačija da je Vikiliks objavljivao materijal o Rusiji. Ali, trenutno je naš glavni protivnik Zapad, iako smo objavili materijal o brojnim državama. RT je pravi partner za našu produkciju. Isto važi i za Al Džaziru, ali RT se više gleda u SAD.“

Snimljeno deset razgovora

Minulih sedmica Asanž je u Londonu snimio najmanje deset razgovora. Osnivač Vikiliksa se nalazi u kućnom pritvoru, sve do definitivne odluke o njegovom izručenju Švedskoj zbog navodnog silovanja i seksualnog zlostavljanja dve žene. 42-godišnji Asanž do sada je odbacivao optužbe, tvrdeći da su politički motivisane.

Nova polučasnovna emisija ići će jednom nedeljno, a Asanž obećava interesantne sagovornike među kojima ima i onih koji još nikada nisu razgovarali sa novinarima.

Autori: Hajda Raša / Mirjana Veljković
Odg. urednik: Jakov Leon