Šef ″Amazona″ kupuje Vašington post | Politika | DW | 06.08.2013
  1. Inhalt
  2. Navigation
  3. Weitere Inhalte
  4. Metanavigation
  5. Suche
  6. Choose from 30 Languages

Politika

Šef "Amazona" kupuje Vašington post

Osnivač Amazona pristao je na dogovor o kupovini Vašington posta. Vlasnik lista poručuje kako će dogovor sa Bezosom, koji ne uključuje trgovinu preko Interneta, pomoći redakciji da se izbori sa izazovima digitalne ere.

default

Washington Post

Izvršni direktor Amazona, Bezos, postaće jedini vlasnik lista Vašington Post, što važi i za određeni broj drugih listova koji pripadaju istoj grupi. Međutim, u redakciji kažu da Amazon iz Sijetla nema nikakve korporativne veze sa novinama, kao deo dogovora vrednog 190 miliona evra.

Washington Post

Washington Post

Kompanija Vašington post je kao razloge za prodaju navela “finansijske poteškoće koje su zahvatile redakciju“ i „epohalnu promenu sa štampanog izdanja na digitalno.“

U intervjuu sa Postom, izvršni direktor grupe, Donald Grejam, rekao je da je odluka donesena posle godina i godina izazova u novinskoj industriji. On je Bezosa nazvao „jedinstveno dobrim vlasnikom“.

„List bi mogao da preživi u vlasništvu ove kompanije i da bude profitabilan u doglednoj budućnosti, ali mi želimo više od same pomoći da list preživi,“ kaže Grejam, hvaleći Bezosa zbog njegovog “dokazane tehnološkog i biznis genija”.

„Bez mape - težak put“

Multimilioner Bezos rekao je da se nada da će voditi redakciju kroz evolutivni proces dalje od tradicionalnog štampanog izdanja. “Ne postoji mapa sigurnog puta do uspeha, na tom putu koji pred nama, neće nam biti lako. Moramo sami da se potrudimo za ostvarenje uspeha, što znači da ćemo morati da napravimo eksperiment,” rekao je Bezos.

Samo vodeći Post i njegovi drugi štampani listovi, uključujući dnevni list “Express” i list na španskom, “El tiempo latino”, dobiće nove vlasnike. Iako deo kompanije Vašington post koji se ne bavi izdavaštvom, što uključuje Upravu za obrazovanje “Kaplan” i nekoliko televizijskih stanica – nije deo dogovora o prodaji, doduše cela grupa će promeniti ime.

Istaknuta izdavačka istorija

Vašington post je bio u rukama porodice Mejer - Grejam još od 1933. godine, kada ih je Eugen Mejer kupio. Izdavač Katarina Grejam je predsedavala firmom cele tri decenije, od 1963. godine i tokom ovog perioda list je postao svetski poznat, nakon otkrivanja skandala Votergejt.

To istraživanje, koje su 1974. godine sproveli novinari Karl Bernstajn i Bob Vudvort, dovelo je do ostavke Ričarda Niksona sa predsedničke funkcije zbog ilegalnih aktivnosti, za koje je bila odgovorna Bela kuća.

U svoje vreme, list je dobio 47 Pulicerovih nagrada, uključujući 6 samo u 2008. godini. Uprkos njegovoj reputaciji, tiraž lista je postojano opadao, do 8.6 odsto prošle godine. Tiraž je pao za sedam odsto u prvih sedam meseci ove godine, kada se prodavalo manje od pola miliona primeraka dnevno.

Priredila: Nevena Cukućan (afp, rojters, ap)
Redakcija: Jakov Leon