1. Inhalt
  2. Navigation
  3. Weitere Inhalte
  4. Metanavigation
  5. Suche
  6. Choose from 30 Languages

Revista Presei

Un acord de guvernare, dar trei păreri

Debutul noii coaliţii de la Berlin şi procesul intentat fostului lider al sârbilor bosniaci, Radovan Karadzici, sunt principalele teme comentate astăzi pe larg în paginile ziarelor germane.

default

Angela Merkel, Horst Seehofer şi Guido Westerwelle la semnarea acordului de guvernare

"Coaliţia îşi începe activitatea - scanadalul a şi izbucnit" titrează astăzi pe prima sa pagină Süddeutsche Zeitung şi publică şi o fotografie de mari dimensiuni, care, contrastând cu titlul, îi prezintă pe cei trei şefi de partid - creştin-democrata Angela Merkel, creştin-socialul Horst Seehofer şi liberalul Guido Westerwelle - zâmbind, vădit mulţumiţi, după semnarea acordului de guvernare. Coditianul münchenez atrage atenţia că semnarea ceremonioasă a acordului a fost umbrită de neînţelegerile dintre cele trei formaţiuni în principal pe tema politicii fiscale şi a celeia de sănătate. Viitorul ministru de finanţe, creştin-democratul Wolfgang Schäuble, a refuzat într-un interviu să afirme că în anul 2011 vor fi reduse impozitele. Aceasta, contrar promisiunilor făcute de creştin-sociali (CSU) şi liberali (FDP). Horst Seehofer, liderul CSU, partidul-soră al creştin-democraţilor, a ripostat şi a declarat că deja în 2010 se vor adopta prime măsuri în acest sens.

Tot pe prima sa pagină Die Welt titrează "Un acord de guvernare - trei păreri" şi subliniază la rândul său divergenţele de opinie ale celor trei partide în domeniile politicii fiscale şi de sănătate.

Frankfurter Allgemeine Zeitung îşi opreşte atenţia asupra unui alt aspect, cel al performanţei Angelei Merkel. Şefa executivului german a reuşit "nu doar să devină prima cancelară din istoria Republicii Federale", în perioada legislativă trecută, ci "să rămână la putere în fruntea unei alte coaliţii". Mai mult decât atât - e de părere autorul articolului - Merkel a reuşit chiar "să-şi consolideze poziţia de cancelar".

Frankfurter Rundschau se referă de asemena la pecetluirea noii coaliţii şi îi compară pe cei doi lideri politici, Angela Merkel şi Guido Westerwelle. Ziarul se referă la un "Westerwelle triumfător" şi, spre deosebire de acesta, la o şefă de guvern, care "argumentează la obiect".

Şi Tageszeitung din Berlin îşi opreşte atenţia asupra măsurilor pe care le au în vedere noii parteneri de coaliţie, fără a trece cu vederea neînţelegerile iscate între ei. Cotidianul berlinez conchide că, de vreme ce Angela Merkel a subliniat că o politică de austeritate nu reprezintă soluţia ieşirii din criză, ne putem aştepta ca muntele de datorii să crească.

Cotidianul elveţian de limbă germană Neue Zürcher Zeitung salută noua coaliţie guvernamentală de la Berlin şi consideră că aceasta constituie o şansă pentru ameliorarea relaţiilor dintre Germania şi Elveţia, după ce, pe timpul guvernării conservator-sociale, raporturile bilaterale s-au răcit.

Şi cotidianul parizian Le Monde crede că "noul cabinet de la Berlin reprezintă o şansă pentru Franţa, cu condiţia ca preşedintele Nicolas Sarkozy să profite de ea."

"Karadzici boicotează încă din start procesul ce se desfăşoara în faţa Tribunalului Penal Internaţional " titrează Die Welt şi subliniază importanţa desfăşurării în condiţii optime a acestui proces, chiar dacă, aşa cum scrie şi Tageszeitung din Berlin, este "o încercare târzie de a face dreptate".

Die Presse din Viena şi Corriere della Sera din Milano avertizează faţă de transformarea acestui proces pentru crime de război într-o "farsă", aşa cum, pare-se, speră Radovan Karadzici.

Autor: Medana Weident
Redactor: Rodica Binder