1. Inhalt
  2. Navigation
  3. Weitere Inhalte
  4. Metanavigation
  5. Suche
  6. Choose from 30 Languages

Revista Presei

Duelul Schröder-Merkel a început...

Depoziţia excancelarului federal Helmut Kohl şi disputele iscate pe marginea plănuitului duel televizat între candidaţii la funcţia de cancelar al Germaniei, social-democratul Gerhard Schröder şi creştin-demcorata Angela Merkel sunt subiectele comentate astăzi pe larg în ziarele germane.

„Fostul cancelar Kohl îl dezvinovăţeşte pe Holger Pfahls” titrează „Die Welt” cu referire la acuzaţiile de corupţie ce i se aduc secretarului de stat pe probleme de înarmare din timpul guvernării Kohl, Holger Pfahls. Excancelarul creştin-democrat a afirmat că Germania a livrat Arabiei Saudite tancurile de recunoaştere de tip Fuchs în urma unei promisiuni făcute în 1990 secretarului de stat american de la vremea respectivă, James Baker. Baker a venit în Germania, după un popas la Moscova, pentru a-i înmâna lui Helmut Kohl un document ce făcea posibilă reunificarea Germaniei. În schimb i-a cerut acestuia să dea dovadă de solidaritate în politica faţă de Irak. Cancelarul a promis să livreze tancurile Fuchs fără însă a trimite şi militari germani în Irak. „Iată cum se risipeşte încă o temere că guvernul Kohl ar fi fost corupt”, citim în editorialul apărut în acelaşi ziar din Berlin.

„Financial Times Deutschland” se arată sceptic privind cele petrecute cu adevărat cu peste un deceniu în urmă. „După depoziţia fostului cancelar Kohl un lucru este lipede, citim în ziarul care apare la Hamburg, anume că ceea ce s-a întâmplat în realitate rămâne învăluit în mister”. Cotidianul din Düsseldorf „Handeslblatt” este şi mai dur când scire: „dar cum rămâne cu predispoziţia patriarhului creştin-democrat Kohl de a se lăsa corupt? Nici până azi nu a divulgat numele donatorilor anonimi şi continuă să blocheze invesitgaţiile în această direcţie.

Duelul televizat dintre Gerhard Schröder şi Angela Merkel, programat să aibă loc pe 4 septembrie, urmând să fie transmis de patru mari canale de televizuine din Germania (ARD, ZDF, RTL şi Sat.1), pare a lua proporţiile unui teatru absurd, e ideea desprinsă din articolul apărut astăzi în Süddeutsche Zeitung din München. Cotidianul berlinez „Die Welt” atrage atenţia asupra unui alt aspect. Dincolo de efectul pe care l-ar putea avea asupra electoratului duelul televizat dintre cei doi candidaţi la funcţia de cancelar federal, duelul Schröder-Merkel, dinaintea duelului propriu-zis, este cât se poate de grăitor. Aluzie se face la disputele dintre cei doi pe marginea condiţiilor desfăşurării confruntării televizate de la începutul lunii septembrie.

Presa internaţională abordează astăzi pe larg un alt subiect, anume evoluţiile din Iran după preluarea preşedinţiei de către Mahmud Ahmadinejad. Comentatorii occidentali se arată sceptici cu privire la soluţionarea conflictului generat de controversatul program nuclear iranian. „Liberation” vorbeşte de dezamagire în ce priveşte o deschidere reală a Iranului, în timp ce alt cotidian parizian, „Le Figaro” consideră că există şanse reduse de a se ajunge la o înţelegere cu Teheranul.

Să mai semnalăm apariţia în cotidianul „Berliner Morgenpost” a unei scurte note în care se menţionează că la Bucureşti au fost destituiţi o serie de procurori, care s-au dovedit incapabili să combată corupţia. Principala obiecţie invocată de oficialii europeni cu privire la primirea României în UE se referă la capitolul justiţie, se precizează în ziarul berlinez.

  • Data 04.08.2005
  • Autoare/Autor Medana Weident
  • Imprimaţi Imprimaţi pagina
  • Permalink http://p.dw.com/p/B14J
  • Data 04.08.2005
  • Autoare/Autor Medana Weident
  • Imprimaţi Imprimaţi pagina
  • Permalink http://p.dw.com/p/B14J