1. Inhalt
  2. Navigation
  3. Weitere Inhalte
  4. Metanavigation
  5. Suche
  6. Choose from 30 Languages

Revista Presei

Coaliţia germană şi oligarhii ucraineni

Presa germană dedică spaţii largi votului din SPD, care va decide asupra participării partidului la formarea marii coaliţii negru-roşu, dar şi situaţiei din Ucraina, din ce în ce mai complicată

Este o perioadă agitată în Partidul Social-Democrat din Germania, care votează în privinţa intrării în marea coaliţie de guvernare de la Berlin, alături de Angela Merkel, scrie Süddeutsche Zeitung.

"Acest proces de vot din SPD este o operaţiune de amploare, nu doar din perspectivă democratică, ci şi logistică, participarea fiind enormă. Peste trei sute de mii de membri de partid şi-au exprimat deja votul", scrie ziarul citat.

Frankfurter Rundschau scrie la rândul său: "În cercurile apropiate de preşedintele SPD, Sigmar Gabriel, nu există dubii. După o masivă campanie de PR a conducerii, părerile par a se fi schimbat la baza partidului, în sensul în care, cel mai probabil, SPD va vota cu largă majoritate PENTRU coaliţie. Rezultatul va fi aflat la finele acestei săptămâni", scrie Frankfurter Rundschau.

Cu rezerva unei puţin probabile surprize la scrutinul social-democrat, Frankfurter Allgemeine Zeitung anunţă că după votul din SPD urmează să fie anunţate numele viitorilor miniştri. Ziarul a aflat, pe surse, că alianţa CDU/CSU a dorit să evite situaţia în care miniştri SPD sunt anunţaţi înainte de cei ai formaţiunilor creştin-democrate.

"Blestemul oligarhiei" este titlul unei ample analize despre oamenii influenţi ai Ucrainei, publicată pe site-ul de ştiri al televiziunii publice germane, ARD.

Autoarea, Silvia Stöber, punctează în începutul editorialului:

"Când ies pe străzi să protesteze, oamenii din Ucraina, dar şi din Moldova sau Armenia, deplâng mai ales influenţa anumitor oameni de afaceri nu doar în economia ţării, ci şi în politică şi administraţie. Aceşti oligarhi au reuşit nu doar să îşi elimine concurenţii, ci şi să paraziteze resursele statului. Din portofoliul puterii lor nu pot lipsi instituţiile mass-media", se mai poate citi pe tagesschau.de

Autoarea atrage însă atenţia că tentaculele oligarhiei ucrainene s-ar putea să fi atins inclusiv partidul de opoziţie al fostului campion mondial la box, Vitali Kliciko, "care, însă, neagă acuzaţiile".

În noul context ucrainean, TAZ de la Berlin comentează recenta decizie a preşedintelui rus, Vladimir Putin, de a crea o "mega-maşinărie de propagandă". "Putin desfiinţează agenţia RIA Novosti şi Vocea Rusiei, comasându-le într-un colos numit Rusia Astăzi. "O mişcare menită a lustrui imaginea Rusiei în lume", scrie Tageszeitung.