1. Inhalt
  2. Navigation
  3. Weitere Inhalte
  4. Metanavigation
  5. Suche
  6. Choose from 30 Languages

Politika

Ukrajinski „informacijski ratnici“

Ukrajina poziva na protunapad protiv onoga što Kijev naziva „ruskom propagandom“. Novoosnovano Ministarstvo informacija poziva građane da se angažiraju kao „informacijski ratnici“. Planiran je i TV-kanal za inozemstvo.

„Regrut XY, budi pozdravljen. Javlja se zapovjedništvo informacijskih trupa Ukrajine. Tvoj prvi zadatak je jednostavan: Pozovi svoje najbliže i najpouzdanije prijatelje da se priključe Informacijskim trupama Ukrajine i da se prijave za svakodnevnu raspodjelu zadataka. To je vrlo važno za našu informacijsku borbu protiv vanjskog agresora. Čekaj na nove zadatke u bliskoj budućnosti. Do skorog viđenja!“

To što u prvi mah izgleda kao zadatak iz prosječne kompjutorske igrice za tinejdžere jest najnovija inicijativa ukrajinskog Ministarstva za informacijsku politiku. Takav e-mail dobije svatko tko se imenom i prezimenom prijavi na stranici www.i-army.org. Obični građani bi trebali u društvenim mrežama „širiti istinite informacije i suzbijati rusku propagandu“.

Kijev se želi suprotstaviti Moskvi na medijskoj fronti

To se odnosi na lažne informacije s istoka Ukrajine. Ukrajinske kolege su više puta uhvatili ruske medije u laži. Na primjer, veliku prašinu je digla tvrdnja ruske državne televizije da je u istočnoukrajinskom gradu Slavjansku ukrajinska vojska živog razapela jednog dječaka. Tek nekoliko mjeseci kasnije ruska televizija skrušeno je priznala grešku.

Promidžbena slika za ukrajinkse informacijske trupe

Informacijom na informaciju

Juri Stez, ministar za informacijsku politiku, kaže za Deutsche Welle o budućim „informacijskim ratnicima“: „Naš zadatak je pobrinuti se za brzo širenje istine internetom“, dodajući da je istina najbolja propaganda. Izgleda da je njegovo Ministarstvo odlučno informacijski se suprotstaviti Rusiji.

Sporno ministarstvo s predsjednikovim prijateljem na čelu

Ovakvo Ministarstvo je novost u Ukrajini. Ono je osnovano u prosincu 2014. Ministar Stez, kojem je 39 godina, iskusan je medijski menadžer i blizak ukrajinskom predsjedniku Petru Porošenku. Donedavno je bio na čelu informativne kuće „Kanal 5“, koju je osnovao milijarder Porošenko i koju ne želi prodati usprkos tome što je izabran za predsjednika države. Porošenko i Stez su uz to i dalji rođaci.

Stez ima 30 suradnika u Ministarstvu i raspolaže s proračunom od oko 100.000 eura, po čemu je njegov resor jedan od najmanjih i najsiromašnijih u ukrajinskoj Vladi. Osnivanje Ministarstva bilo je sporno. Kritičari tvrde da se radi o „Ministarstvu propagande“ ili ga nazivaju „Ministarstvo istine“, koristeći formulaciju iz romana Georgea Orwella „1984“. Time optužuju Vladu da kopira moskovske, nedemokratske metode. „Ne vidim puno toga što je Ministarstvo do sada uradilo za ljude u istočnoj Ukrajini“, kaže Diana Duzik, koja je na čelu nevladine organizacije „Telekritika“. Ona podsjeća da je upravo to bio jedan od ciljeva pri osnivanju Ministarstva. U samoproklamiranim Republikama Donjeck i Luhansk proruski separatisti su isključili ukrajinske i uključili ruske TV-postaje. Kijev pokušava ponovo pokrenuti emitiranje svojih programa na tim područjima.

Russia Today

Studio postaje "Russia Today"

I iz inozemstva se čuju kritike kijevske inicijative. Stručnjakinja za istočnu Europu iz Berlina Gemma Pörzgen kijevsku informacijsku vojsku naziva „još jednom greškom pogrešno postavljene informacijske politike“. Ona smatra da je osnivanje Ministarstva također pogrešno. „Tako se ne može suprotstavljati ruskoj propagandi“, smatra ona.

Novi program za inozemstvo početkom travnja

Kijev se želi aktivirati i na međunarodnom medijskom polju. Najnovija inicijativa Ministarstva informiranja je osnivanje TV-kanala „Ukraine Tomorrow“. Programi za inozemstvo bi se emitirali na ukrajinskom, ruskom i engleskom. To bi barem dijelom bila ukrajinska protuteža ruskom državnom mediju RT, ranije poznatom kao „Russia Today“. „Cilj ovog medija je prenositi službena stajališta Kijeva o reformama“, kaže ministar Stez. „Ukraine Tomorrow“ će početi emitirati najvjerojatnije u travnju. Stez se nada da bi financiranje trebala osigurati Vlada, ali i Zapad. Kijev je već zamolio Sjedinjene Američke Države za pomoć.

Medijski rat oligarha?

Ovo je već treći pokušaj Ukrajine da osvoji prostor na međunarodnom medijskom tržištu na kojem vlada žestoka konkurencija. Ukrajinska državna televizija godinama pokušava plasirati u svijet svoje vijesti na engleskom, bez većeg uspjeha.

Ukraine Today

"Ukraine Today"

Državni kanal „Ukraine Tomorrow“ bio bi izravni suparnik privatnom kanalu „Ukraine Today“, koji se od kolovoza 2014. emitira na engleskom. Vlasnik je medijski magnat Igor Kolomojski, koji je uspješan poslovni čovjek i istovremeno guverner Dnjepropetrovske oblasti. Analitičari smatraju da bi na međunarodnoj medijskoj pozornici moglo doći do medijskog rata ukrajinskih oligarha.

Ministarstvo informacija namjerava do svibnja izraditi koncept o informacijskoj sigurnosti u Ukrajini, koji bi onda bio usvojen u Parlamentu. Ministar Stez kaže da Ukrajina na istoku zemlje ne bi izgubila informativni rat protiv Rusije, da je imala takav koncept prije 20 godina.

Preporuka uredništva