1. Inhalt
  2. Navigation
  3. Weitere Inhalte
  4. Metanavigation
  5. Suche
  6. Choose from 30 Languages

Panorama

Syriza oživljava državnu televiziju

Vlada u Ateni je odlučila ponovno pokrenuti državni RTV ERT. Stotine novinara bi se trebale vratiti na posao. Ali hoće li državna rtv-postaja moći biti politički neovisna?

"Ponovno otvoriti jedno zatvoreno javno poduzeće - to do sada nikome nije pošlo za rukom", kaže Nikos Mihalitsis, bivši šef produkcije ERT-a i predstavnik sindikata. "Mi smo se dugo borili da ERT ponovo proradi i da svi otpušteni radnici budu vraćeni na svoj stari posao."

Lipnja 2013. godine bivši grčki premijer Antonis Samaras je zbog štednje ugasio ERT i odjednom otpustio 2.650 zaposlenih. Potom je otvoren prijelazni RTV s nemaštovitim imenom "Javna televizija", koji je kasnije preimenovan u NERIT, ima nekoliko stotina zaposlenih i ne može se baš pohvaliti kritičkim novinarstvom.

Pritom je bivši premijer Samaras obećavao osnivanje novog javnog medijskoj servisa po uzoru na BBC kako bi "rasipanje javnog novca, nepotizam i ulagivačko novinarstvo" postali prošlost.

Syriza je NERIT kritizirala kao "vladin pogon“ i dosljedno ga bojkotirala. Premijer Aleksis Tsipras sada pokreće ERT, čime ispunjava jedno važno predizborno obećanje. Neovisnost tog medija bi trebala biti zagarantirana: on bi trebao biti financiran mjesečnom pretplatom od tri eura po domaćinstvu.

Novi ERT je formirao Upravni odbor, no reakcije na njegov sastav su kontroverzne: "predsjednik" ERT grupe je glazbenik i intelektualac Dionysis Tsaknis. Za generalnog direktora je izabran novinar Lampis Tagmatarchis, koji je tu istu poziciju imao do 2012. godine. Jedan od glavnih urednika ljevičarskih novina Avgi je opcija koja se razmatra za šefa informativnog programa. Je li to stvarno novi početak?

Dramatično gašenje ERT-a (fotografija od 7. studenog 2013.)

Dramatično gašenje ERT-a (fotografija od 7. studenog 2013.)

Novi javni servis, stari problemi

Nikos Mikalicis kaže kako će se vidjeti "hoće li će novoj upravi uspjeti krenuti novim putem". Manje diplomatski su reagirala tri zastupnika Syrize i bivši novinari ERT-a. U zajedničkom otvorenom pismu od 11. svibnja oni kritiziraju sastav novog odbora. Upravu ERT-a mora odobriti nadležni odbor grčkog parlamenta, ali se to smatra formalnošću. Tanasis Mavridis, novinar i direktor poslovnog portala Capital.gr, strahuje od nastavka tradicionalne političke pristranosti u novom ruhu.

"U ovoj zemlji nam treba istinski neovisan javni servis. Ali ni konzervativci ni socijalisti, a očigledno niti ljevičari nisu spremni stvoriti tako nešto" , kaže za DW ogorčeni Mavridis. Svi bi radije postaju u kojoj članovi stranke ili nekog tabora imaju zadnju riječ, dodaje on.

Tsipras

Tsipras je Grcima obećao neovsini javni servis

Potencijal za sukob između televizijskih kolega

U ponedjeljak (11.5.) predstavnici sindikata simboličnom prosvjednom akcijom su proslavili ponovno otvaranje ERT-a: Stotine bivših radnika ERT-a upale su u NERIT i tamo održali skup. To je bio miran skup, koji je odobrila uprava NERITA u odlasku. Bilo je to prvi put da su se otpušteni djelatnici ERT-a direktno suočili s djelatnicima NERIT-a.

Mnogi djelatnici ERT-a su odbili raditi za NERIT i dobrovoljno su emitirali svoj prosvjedni program preko interneta. "Možda su ovi ljudi ljuti na bivše kolege koji su dobili ugovor s NERIT-om. Neće im biti lako ponovno raditi zajedno", kaže jedan novinar NERIT-a, koji želi ostati anoniman.

Pogledajte video 03:32

Borba grčkih novinara za demokraciju

Preporuka uredništva

Audios and videos on the topic