1. Inhalt
  2. Navigation
  3. Weitere Inhalte
  4. Metanavigation
  5. Suche
  6. Choose from 30 Languages

Kultura

Prosvjed Süddeutschea zbog nagrade tabloidu Bildu

Trojica urednika iz uglednih dnevnih novina Süddeutsche Zeitung odbili su primiti nagradu jer nisu željeli biti nagrađeni zajedno s najmoćnijim njemačkim tabloidom Bildom.

Nicolas Richter (l), Hans Leyendecker und Klaus Ott (r) lehnen am Freitag (11.05.2012) bei der Verleihung des Henri-Nannen-Preis im Deutschen Schauspielhaus in Hamburg neben Moderatorin Judith Rakers den Preis in der Kategorie Beste investigative Leistung ab. Der Gruner + Jahr Verlag und sein Magazin Stern vergeben zum achten Mal die mit 35 000 Euro dotierten Auszeichnungen für Journalisten. Insgesamt waren 872 deutschsprachige Texte sowie Fotos eingereicht worden. Foto: Angelika Warmuth dpa/lno pixel

Eklat beim Henri-Nannen-Preis 2012

Na dodjeli ugledne njemačke novinarske nagrade Henri Nannen došlo je do incidenta. Trojica urednika iz uglednih dnevnih novina Süddeutsche Zeitung odbili su primiti nagradu jer nisu željeli biti nagrađeni zajedno s najmoćnijim njemačkim tabloidom Bildom. Bild je nagrađen za svoje izvještavanje o korupcijskoj aferi oko bivšeg njemačkog predsjednika Christiana Wulffa.

Hans Leyendecker

Hans Leyendecker daje intervju nakon svečanosti dodjele nagrada

Jedan od nagrađenih urednika iz Süddeutshea Hans Leyendecker je nagradu Bildu u kategoriji "najbolje dostignuće istraživačkog novinarstva" nazvao "kulturnim prekršajem".

Dvojica izvjestitelja Bilda Martin Heidenmanns i Nikolaus Harbusch gotovo su godinu dana istraživali i, prema navodima iz obrazloženja nagrade, prvi naišli na informaciju da je Christian Wulff, u doba kad je bio premijer njemačke savezne pokrajine Donje Saske, dobio privatni kredit o kojem pokrajinskom parlamentu u Hannoveru nije priznao cijelu istinu. Ovo se otkriće prošle godine razvilo u veliki skandal te dovelo do ostavke njemačkog predsjednika, navodi se u obrazloženju žirija. To je bio "slučaj od najvećeg mogućeg značenja" i "vrhunski primjer društvenog djelovanja".

Christian Wulff

Christian Wulff, morao je otići s mjesta predsjednika

U samom žiriju je odluka o dodjeli ove nagrade navodno izazvala vrlo kontroverznu raspravu. Član žirija Helmut Markwort (iz tjednika Focus) je rekao da se žiri pri glasovanju tri puta našao u pat poziciji. Na kraju je odlučeno da se nagrada dodijeli i jednim i drugim novinama. Süddeutsche Zeitung je nagradu dobio za otkriće korupcijskog skandala "Afera Formula 1" u koji je bila umiješana banka Bayerische Landesbank.

"To je najvažnija nagrada", rekao je jedan od novinara Süddeutsche Zeitunga Hans Leyendecker. "Ako žiri smatra da ju je Bild zaslužio, ja to poštujem", dodao je. Ali on i njegovi kolege ne žele nagradu dijeliti s ovim tabloidom, ustrajao je također. Član žirija Helmut Markwort rekao je pak, obrazlažući odluku žirija, kako vrsta medija ne može biti kriterij po kojem se nekoga može isključiti kad se radi o vrednovanju nečijeg istraživačkog rada. U publici su se već prilikom imenovanja kandidata za nagradu u ovoj kategoriji mogli čuti uzvici negodovanja. Bild su novine koje zbog svoje velike tiraže i popularnosti imaju izuzetno velik utjecaj u Njemačkoj, no vrlo često su bile kritizirane zbog neprincipijelnog i neetičkog izvještavanja, bombastičnih naslova i nategnutih teza u svojim tekstovima.

Nagrada Henri-Nannen ove se godine dodjeljivala osmi put, a svečanost je održana u kazalištu Deutsches Schauspielhaus u Hamburgu pred 1.200 gostiju. Nagrada je dobila ime po utemeljitelju tjednika Stern Henriju Nannenu i dotirana je s 35.000 eura.

Preporuka uredništva