1. Inhalt
  2. Navigation
  3. Weitere Inhalte
  4. Metanavigation
  5. Suche
  6. Choose from 30 Languages

Panorama

Novo ometanje zapadnih RTV-postaja

Programi Deutsche Wellea i drugih zapadnih RTV-postaja ne mogu se primati na Bliskom istoku zbog ometanja. Intendant DW-a Erik Bettermann to smatra sprječavanjem slobode medija.

Radijski i televizijski signali zapadnih postaja trenutno na Bliskom istoku bivaju ometani. Uz Deutsche Welle pogođeni su i BBC i Voice of America. Tvrtka Eutelsat, preko čijih satelita se prenose signali, priopćila je da su signali koji ometaju početkom tjedna stigli iz Sirije. Oni su bili "namjerni i vremenski ograničeni", priopćio je Eutelsat.

Erik Bettermann, intendant Deutsche Wellea

Erik Bettermann

Program Deutsche Wellea je ometan posljednji put u četvrtak ujutro (18.10.2012.). Intendant Deutsche Wellea Erik Bettermann prosvjeduje protiv ponovnog ometanja slobode medija. Skupa s drugim RTV-postajama za inozemstvo DW priprema zajedničku rezoluciju, priopćio je Bettermann.

Sankcije protiv IRIB-a

Stručnjaci pretpostavljaju da iza ometanja stoji Iran. Prema medijskim izvještajima ta je zemlja i proteklih godina u više navrata ometala prijem zapadnih radiotelevizijskih postaja.

Najnovija akcija ometanja mogla bi, po mišljenju stručnjaka, biti povezana s odlukom Eutelasta da prekine prijenos 19 iranskih programa. Ta satelitska tvrtka je u ponedjeljak (15.10.2012.) prestala prenositi radijske i televizijske programe iranske državne RTV-zajednice IRIB. Kratica IRIB znači Islamic Republic of Iran Broadcasting, u prijevodu Radiotelevizija Islamske Republike Irana. Izvan Irana njihovi programi se ne mogu više primati preko Eutelsata, a među prekinutim programima je i iranska informativna TV-postaja "Press TV".

Ezatolah Zargami i Mahmud Ahmadinedžad

Ezatolah Zargami i Mahmud Ahmadinedžad (d.)

Eutelsat je svoj postupak obrazložio odlukom Vijeća Europske unije od ožujka ove godine. Predsjednici država i vlada EU-a su tada na popis osoba protiv kojih se uvode sankcije stavili i šefa IRIB-a Ezatolaha Zargamija. IRIB je u kolovozu 2009. i prosincu 2011. prikazivao iznuđena priznanja na suđenjima i montirane procese čime je prekršio međunarodno pravo.

Iran se poziva na slobodu medija

Eutelsat, čije sjedište je u Francuskoj, osim toga je ispunio zahtjev francuske ustanove za radio-televiziju da se trajno iz satelitskog prijenosa izbaci "Sahar 1 TV", koji pripada u IRIB-ovu zajednicu.

Iran se protivi odluci Eutelsata o prestanku prijenosa njegovih programa. On ih smatra pokušajem "sprječavanja emitiranja mišljenja koje se razlikuje od zapadnog". Taj postupak je nezakonit i predstavlja jasno kršenje slobode medija i izražavanja mišljenja, priopćilo je iransko veleposlanstvo na upit Deutsche Wellea: "Islamska Republika Iran namjerava protiv te odluke pokrenuti pravni postupak."

DJV protiv cenzure, ali…

Anja Zimmer iz Njemačkog saveza novinara (DJV) smatra da odluka Eutelsata nije nesporna. "Neovisno o ovom slučaju emitiranje programa načelno ne bi trebalo sprječavati. Ponuđač usluga za prijenos programa ne bi trebao provoditi cenzuru – načelno."

Spikerica iranske televizije

Iran se sad poziva na "slobodu medija"

Ali, u konkretnom slučaju je ipak čudno da se upravo režim u Teheranu poziva na slobodu izražavanja mišljenja. Jer, na aktualnoj listi slobode medija, koju je sastavila organizacija "Reporteri bez granica", Iran se nalazi na 175. mjestu od 179 zemalja. "Ne izgleda mi uvjerljivo kad se jedna zemlja koja tako očito krši slobodu medija sad na nju poziva. Iranska državna radio-televizija u javnost pušta, oprezno formulirano, filtrirane informacije. Da se ta zemlja sad usudi govoriti o slobodi medija, to me iznenađuje", kaže Anja Zimmer.

Već prije nekoliko tjedana je, prema navodima Eutelsata, došlo do prijepora s režimom u Teheranu. Iran je ometao emisije zapadnih postaja na perzijskom, što je on stalno opovrgavao.

Preporuka uredništva