1. Inhalt
  2. Navigation
  3. Weitere Inhalte
  4. Metanavigation
  5. Suche
  6. Choose from 30 Languages

Gospodarstvo

Murdoch širi svoj medijski imperij

30 članova obitelji Bancroft kojoj pripada medijska kompanija Down Jones, a njoj pripada i ugledni list Wall Street Journal satima je vijećala obitelj o ponudi za preuzimanje koju je predao Murdoch i time povećao imperij

default

Rupert Murdoch EPA/ANDREW GOMBERT (c) dpa

Citizen Kane je bilo prekjučer, Eliot Carver, zločesti medijski tajkun u filmu James Bond je bio jučer, a danas je to Rupert Murdoch koji je kao pljunut iz dva prethodna primjera i koji se ubraja vjerojatno među najomraženije medijske poduznetike – barem među britanskim sindikatima i novinarima lista Wall Street Journal.

Bez milosti ovaj uspješni Australac kao glavni dioničar i šef imperija u vrijednosti od 70 milijardi eura nema problema ponuditi pet milijardi eura kako bi postao vlasnik gospodarskog lista Wall Street Journal.

«Vjerujemo da toliko vrijedi. To su najveće novine u Americi i najveće na svijetu».

Međutim, hvaliti i mamiti nisu baš njegov stil, a to su bolno iskusili i suradnici engleskog tabloida The Sun ili londonskog The Timesa. Murdoch intervenira i upliće se i na koncu, tako glasi njegovo uvjerenje, za sve to plaća. Time je postavio na svoju liniju The Times, a kasnije s uspješnim tabloidom The Sun najprije je podržao Maggy Thatcher a kasnije i Tonyja Blaira. Pri tome uvijek ima na umu vlastitu prednost i s rijetkim izuzecima, primjerice kod britanskog privatnog kanala Sky-TV, uvećava i svoju dobit.

«Imali smo uspone i padove, ali ako se prije velikog posla cijena dionica smanji, nakon toga je opet raste daleko više od ranije vrijednosti.»

Sa 22 godine Murdoch je kao student u Oxfordu u Australiji preuzeo novinski imperij svojega oca Sir Keith Murdocha. Sa 37 godina po prvi puta je posegnuo na britanskom tržištu i nakon toga «uklonio» Roberta Maxwella. Kako bi proveo u djelo svoje globalne planove u SAD-u uzeo je 1984. godine i državljanstvo Sjedinjenih Država.

Od tog trenutka njegov uspon je bio nezaustavljiv. Već je posjedovao New York Post, snizio razinu novina i povećao nakladu kao prije toga i kod britanskog tabloida The Sun. Nakon toga je sa Fox-TV-om postao je konkurent Ted Turnerovom CNN-u.

Bilo da se radi o ratu u Iraku ili kampanji za predsjendičke izbore, Fox-News nema mnogo veze s vijestima ali zato puno s reklamom za američkog predsjednika Georgea Busha – uključujući i lansiranje pogrešnih vijesti i propagande. Stoga su obožavatelji Hillary Clinton bili šokirani kada je upravo oličenje neprijatelja, sam Murdoch, pozvao na večeru u korist davanja financijske podrške za ovu demokratsku kandidatkinju za predsjednika: «Ona je dobra senatorica. Oko mnogo toga se naravno ne slažemo, ali ona je učinila mnogo toga dobrog za nas – tu govorim o New Yorku».

Murdoch koji danas ima 76 godina u trećem je braku sa Wendi Deng. Ona je 36 godina mlađa i potječe iz Kine, a Kinu Murdoch drži da je ona budućnost za njegovu obiteljsku kompaniju: «Mi smo obiteljsko poduzeće».

No za sada za gospodina Murdocha na planu su studiju u Hollywoodu 20thCentury Fox i internet platforma MySpace, što znači, najprije širenje u SAD-u. Wall Street Journal neće biti samo 176. novina ovog medijskog mogula, već je to i nova vizitka za pokretanje novog gospodarskog kanala i temelj za novu internetsku službu. Sve to ukazuje da je Rupert Murdoch još daleko od toga da se povuće u mirovinu.