1. Inhalt
  2. Navigation
  3. Weitere Inhalte
  4. Metanavigation
  5. Suche
  6. Choose from 30 Languages

Priča dana

Istina o Tibetu na internetu

U internetu se vode rasprave o Tibetu na brojnim forumima, na kojima Kinezi oštro kritiziraju zapadne medije zbog toga što se više oslanjaju na Youtube nego na objektivne izvještaje.

default

Internet cafe u Pekingu

Najposjećeniji video kanal Youtube u Kini je ponovno dostupan. Neposredno nakon izbijanja nemira na Tibetu taj je kanal bio blokiran u cijeloj Kini.

Podrška vladi - kad je riječ o separatistima

China Tibet Soldaten in Lhasa

Kineski policajci u Lhasi

Do 8. kolovoza, dana otvorenja Olimpjiskih igara u Pekingu, Komunistička partija Kine suočit će se s brojnim brigama. No o jednom pitanju ne mora razbijati glavu - u borbi protiv separatista, bilo da je riječ o Urguzima ili Tibetancima, kineski narod jasno podržava stajališta svoje vlade. Takav se dojam stječe ako se zaviri u internet, gdje trenutno u Kini vlada začuđujuća sloboda iznošenja mišljenja na različitim forumima i blogovima. Trenutno su dominatne teme "Kriza na Tibetu" i "Manipulacija zapadnih medija".

Kineske optužbe protiv zapadnih medija...

Mnogi mladi korisnici interneta smatraju kako su neki izvještaji zapadnih medija o krizi na Tibetu sve prije nego neutralni i objektivni. Zapadni mediji vrlo su se brzo složili kako su kineske vlasti na Tibetu upotrijebile svoju smrtonosnu mašineriju protiv mirnih prosvjednika na Tibetu, a da događaje prije toga nisu pomnije provjerili. Zapadni su se mediji prvih dana nemira pozivali na očevice radija Slobodna Azija i priopćenja za tisak tibetanske vlade u indijskom egzilu.

..... i neke potvrde sa zapada

CNN Hauptquartier in Atlanta

CNN - na udaru žestoke kritike

Jedini strani novinar na licu mjesta, koji je imao dopuštenje izvještavati za The Economist James Miles, događaje je prikazao drugačije. U inetrvjuu za CNN on je ponovio kako nije čuo nikakve pucnjeve, te da je i sam bio začuđen time što su se snage sigurnosti čak i prilikom paljenja automobila i uništavanja dućana, držale prilično suzdržano. Za njegovo izvještavanje o nemirima kineska je državna televizija Jamesa Milesa izričito pohvalila. Ni reporter njemačkih listova "Die Zeit" i "TAZ" George Blume, koji je u Lhasu stigao dan nakon kulminacije događaja u tom gradu i koji je razgovorao s nekoliko Tibetanaca, nije potvrdio brutalne napade kineskih snaga sigurnosti. U međuvremenu je i reporter "Süddeutsche Zeitunga" izvjestio kako su, prema svemu sudeći, "izvještaji Tibetanaca u egzilu i njihovih simpatizera u inozemstvu, u kojima se prikazuju mirni prosvjednici kao žrtve kineskih državnih vlasti, samo dio istine."

Flash-video nezadovoljstva

Kineski korisnici interneta svoje nezadovoljstvo izražavaju u jednom flash-videu u kojem dokumentiraju krivotvorene slike u zapadnim izvještajima. Ubrzo nakon što je pušten na Youtube taj je video postao veliki hit. http://www.youtube.com/watch?v=uSQnK5FcKas . . Na udaru kritike su ugledni mediji kao što su CNN, BBC, ali i neke njemačke postaje poput n-tv. Njih se optužuje da su prikazivali nepalske policajce koji su napali prosvjednike u Katmanduu, navodeći da se radi o kineskim poicajcima. Prema navodima kineskog lista na engleskom jeziku China Daily televizijske postaje n-TV i RTL već su se ispričale kineskim vlastima zbog prikazivanja netočnih slika. Na novoj internetskoj stranici www.anti-cnn.com glasno se poziva na otpor prema hegemoniji zapadnih medija. Na to se strancii može vidjeti niz primjera iskrivljenih medijskih izvještaja o temi Tibeta na svim mogućim jezicima.

Argumenti i protuargumenti - gdje je istina?

BBC Logo

BBC - u Kini se ponovno mogu pratiti programi BBC-ja na engleskom i na kineskom

I dok su za Kineze takve pogreške u izvještavanju neoprostive i služe kao dokaz pristranosti u izvještavanju koje su uperene protiv kineske države i naroda, mnogi na zapadu smatraju kako se u načelu radi samo o nekim "pogreškama zanata", ali te netočnosti ipak ne daju iskrivljenu sliku o suštini zbivanja na Tibetu. Na koncu konca - kinesko vodstvo provodi cenzuru i politiku blokade. Kada je cijelo to područje opkoljeno, odakle se može dobiti pouzdane slike ? - pitaju se protivnici kritika upućenih na adresu zapadnih medija. Bilo kako bilo - u Kini se ponovno mogu pratiti programi BBC-a na engleskom, što do prije nekoliko dana nije bilo moguće. Što više - u nekim se gradovima kao što su Xian i Shenzhen, može pratiti i kineske stanice BBC-a. To je iznenadilo čak i marketinškog i strateškog šefa BBC-a za Aziju Raymonda Lia. "Upravo u sadašnjoj situaciji takva odluka apsolutno nije u skladu s uobičajenim ponašanjem kineskih vlasti."

Najuspješniji kineski video na Youtube - iz Kanade

Na Youtube, koji je od prije nekoliko dana opet dostupan u Kini, može se pogledati trenutno najusješniji video u Kini pod nazivom "Tibet će uvijek biti dio Kine" http://www.youtube.com/watch?v=x9QNKB34cJo# kojeg je tijekom samo tri dana posjetilo preko milijun korisnika i zabilježilo 72.000 komentara. Pri tome autora tog videa, jednog 21-godišnjeg studenta čija je obitelj prije šest godina emigrirala u Kanadu, niti ne najmanje ne brine to što se tim videom koristi kineska vlada. Isto mu je tako svejedno što ga se optužuje za "pranje mozga". U jednom intervjuu za DW-WORLD kaže kako mu je jedini motiv bio nezadovoljstvo medijskim izvještavanjem o Tibetu u Sjevernoj Americi. Sudeći prema aktualnoj komunkaciji putem interneta može se zaključiti kako se kinesko vodstvo, kad je riječ o Tibetu, može osloniti na milijune Kineza koji žive s druge strane Atlantika.