1. Inhalt
  2. Navigation
  3. Weitere Inhalte
  4. Metanavigation
  5. Suche
  6. Choose from 30 Languages

Panorama

Assange postao ruski TV-voditelj

Ruska TV-postaja Russia Today počela je emitirati emisije koje vodi šef Wikileaksa Julian Assange. Njegov prvi gost bio je šef radikalnog libanonskog Hezbolaha Hasan Nasralah.

Julian Assange

Julian Assange

Reklamirajući svoju TV-emisiju Assange je rekao da su njegovi sugovornici spremni reći mnogo više nego na jednom "mainstream-kanalu". Assange se trenutno nalazi u kućnom pritvoru u Velikoj Britaniji i bori se da ga ne izruče Švedskoj, gdje je optužen za silovanje. Uvodni dio emisije izgledao je ovako: "Zovem se Julian Assange. Izdavač sam Wikileaksa. Mi smo objavili svjetske tajne, napali su nas najmoćniji ljudi ovog svijeta. Već 500 dana sam zatvoren bez optužnice. No, to nas nije zaustavilo. U potrazi smo za revolucionarnim idejama, koje mogu promijeniti svijet."

Kuran i pištolj uz sliku Hasana Nasralaha

Hasan Nasralah

Uvod u prvu emisiju bio je bombastičan, pogled u studio prozaičan: Mali, tamni ured s pisaćim stolom i televizorom, negdje u Engleskoj. U potrazi za revolucionarnim idejama u emisiju je, preko video-telefona, uključen samozvani borac za istinu, vođa Hezbolaha Hasan Nasralah. Odmah na početku intervjua Assange je izrazio svoje uvjerenje da Palestina pripada samo Palestincima. Ujedno je optužio Amerikance da žele destabilizirati Siriju. Pri tome je najavio seriju intervjua. "Teme o kojima ćemo mi razgovarati u sredstvima za masovno informiranje nisu detaljno obrađene", rekao je on.

"Russia Today - pravi partner"

Ovaj 42-godišnjak je za svoj projekt odabrao rusku TV-postaju blisku Kremlju pod nazivom Russia Today, sa sjedištem u Moskvi. Od rujna 2005. Russia Today, koja se financira iz državnog proračuna, emitira program na engleskom, španjolskom i arapskom jeziku i tako gledateljima daje ruski ugao gledanja na stvari s jasnim antizapadnim stavom. No, Julian Assange tvrdi da na njegovu emisiju nije bilo utjecaja iz Kremlja. "Da je Wikileaks objavio materijal o Rusiji, situacija bi možda bila drugačija. Ali, trenutno je naš glavni protivnik Zapad, iako smo objavili materijal koji se odnosi na mnoge zemlje. Russia Today (RT) je pravi partner za našu emisiju. Isto važi i za Al Jazeeru, međutim RT je jako raširen i puno se gleda u SAD-u."

Televizija kao terapija

Kremlj

Kremlj kontrolira televiziju RT (Russia Today)

Najmanje deset razgovora je Assange snimio proteklih tjedana u Velikoj Britaniji. Tamo je osnivač Wikileaksa u kućnom pritvoru sve do konačne odluke hoće li biti izručen Švedskoj. Tamošnje pravosuđe tereti ga za silovanje dviju Šveđanki. On je to odbacio tvrdeći stalno da su optužbe politički motivirane. Ulazak u svijet televizije za Assangea nije samo novi profesionalni izazov već i jedna vrsta terapije. "Kada ste tako dugo u kućnom pritvoru, lijepo je ako ponekad dobijete posjet. Ali i kada saznate više toga o svijetu. A onda se još ispostavi da su razgovori jako zanimljivi. Zašto ih dakle ne snimiti i drugim ljudima na svijetu pokazati što se zapravo događa", kaže on.

Emisija se emitira jedanput tjedno i traje pola sata. "Sugovornici nemaju osjećaj da razgovaraju s voditeljem emisije ili novinarom. Oni razgovaraju s čovjekom koji je prebrodio tešku i opasnu političku situaciju. To znači, do oni sa mnom razgovaraju na istoj razini, jer znaju da ih razumijem", rekao je Assange. Koji intervju-partneri se mogu još očekivati to RT ne želi otkriti. Sigurno je međutim da to neće biti ni bivši naftni magnat Mihail Hodorkovski ni kineski umjetnik i kritičar režima Ai Weiwei.

Preporuka uredništva