″ایران و سوریه منشاء اختلال در شبکه‌های ماهواره‌ای هستند″ | ایران | DW | 23.10.2012
  1. Inhalt
  2. Navigation
  3. Weitere Inhalte
  4. Metanavigation
  5. Suche
  6. Choose from 30 Languages

ایران

"ایران و سوریه منشاء اختلال در شبکه‌های ماهواره‌ای هستند"

اتحادیه برنامه‌های رادیو و تلویزیون اروپا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده که پارازیت‌ها بر روی برنامه‌های شبکه‌های بین‌المللی از سوی ایران و سوریه ارسال شده است. این اتحادیه این اقدام را نقض آزادی رسانه‌ها می‌داند.

اتحادیه برنامه‌های رادیو و تلویزیون اروپا، ایران و سوریه را به اخلال در پخش برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی در خاورمیانه متهم کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، اتحادیه مزبور روز دوشنبه (۲۲ اکتبر / اول آبان) با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که اخلال در پخش برنامه‌های دویچه وله، بی‌بی سی، فرانس ۲۴ و صدای آمریکا از سوی سوریه و ایران صورت گرفته و نقض آزادی رسانه‌های مستقل محسوب می‌شود.

اتحادیه برنامه‌های رادیو و تلویزیون اروپا که در سال ۱۹۵۰ میلادی تاسیس شده است، در ژنو مستقر است و ۸۵ شرکت رادیویی و تلویزیونی از ۵۶ کشور جهان در آن عضویت دارند.

این اتحادیه با استناد به اظهارات مسئولان شرکت ماهواره‌ای یوتل ست می‌گوید که پارازیت‌ها بر روی برنامه‌های شبکه‌های بین المللی که در هفته‌های اخیر صورت گرفته، از سوی سوریه و ایران ارسال شده است.

"پارازیت‌ها اقدام تلافی‌جویانه ایران است"

اتحادیه برنامه‌های رادیو و تلویزیون اروپا در بیانیه‌ای که روز گذشته منتشر کرده، آورده است که اخلال در پخش برنامه‌های شبکه‌های بین المللی واکنشی به اقدام ماهواره‌ای هات برد است.

شبکه یوتل ست از روز دوشنبه (۲۴ مهر/۱۵ اکتبر) پخش ماهواره‌ای ۱۹ شبکه رادیو تلویزیونی جمهوری اسلامی را از ماهواره هات‌برد قطع کرده و دلیل این اقدام را تحریم‌های تازه‌ی اروپا علیه ایران خوانده است.

مسئولان شرکت ماهواره‌ای یوتل ست، پنجشنبه گذشته (۱۸ اکتبر) در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فرانسه، منبع ارسال پارازیت بر روی برنامه‌های این شبکه را سوریه اعلام کرده بودند.

اتحادیه برنامه‌های رادیو و تلویزیون اروپا در بیانیه خود ضمن اعتراض به اقدام سوریه و ایران در ارسال پارازیت، به گزارش اتحادیه بین المللی مخابرات (از سازمان‌های وابسته به سازمان ملل متحد) نیز اشاره کرده که در ماه فوریه سال جاری میلادی ایران را به ایجاد اختلال در پخش برنامه‌های رادیو تلویزیونی طی چند سال اخیر متهم کرده بود.