1. Inhalt
  2. Navigation
  3. Weitere Inhalte
  4. Metanavigation
  5. Suche
  6. Choose from 30 Languages

افغانستان

کاخ سفید کارمند استخباراتی اش در افغانستان را سهواً افشا کرد

به گزارش روزنامه واشنگتن پست کاخ سفید سهواً نام یک کارمند ارشد (سی آی ای) در افغانستان را افشا کرد. نام این فرد در یک لیست شرکت کنندگان در جلسه مشاوره با بارک اوباما نشر شده بود که روز یک شنبه میان خبرنگاران پخش شد.

روزنامه واشنگتن پست در ادامه می نویسد که از این مقام "سی آی ای" به حیث «رییس دفتر» در کابل نام برده شده است. طبق این گزارش او در میان گروهی بوده که با بارک اوباما، رئیس جمهور امریکا حین سفر او به کابل دیدار می کردند.

فهرست نام شرکت کنندگان در دیدار با بارک اوباما در بگرام از طریق ای میل به گزارشگرانی فرستاده شد که رئیس جمهور امریکا را حین دیدار اعلام نشده اش از افغانستان همراهی می کردند.

در ادامه گزارش واشنگتن پست آمده است که کاخ سفید پس از این که متوجه اشتباه خود شد، نام کارمند "سی آی ای" را پاک کرده و فهرست تصحیح شده را نشر کرد.

این روزنامه می نویسد که اسکات ویلسون، رئیس دفتر کاخ سفید که در این سفر حضور داشت، فهرست اصلی از ای میلی که کارمندان مطبوعاتی کاخ سفید در دسترس گذاشته بودند را کاپی کرد و آن را شامل یک گزارش ساخت و به یک لیست توزیع فرستاد که شامل ادرس های ای میل بیش از 6 هزار تن می شود.

واشنگتن پست در ادامه می نویسد که ویلسون پس از این که متوجه ذکر نام کارمند "سی آی ای" شد، از مقام های مطبوعاتی کاخ سفید در افغانستان پرسید که آیا آن ها این کار را دانسته انجام داده اند.

به گزارش واشنگتن پست، دفتر مطبوعاتی این گفته ویلسون را در آغاز رد نکرد. ظاهرا به این دلیل که مقام های نظامی لیست را برای توزیع میان سازمان های جدید در دسترس قرار داده بودند. «اما مقام های ارشد کاخ سفید متوجه این اشتباه شده و به طور عاجل خواهان آن شدند که یک فهرست جدید و به روز شده بدون ذکر نام کارمند "سی آی ای" نشر شود».

این روزنامه می نویسد که از افشای نام این شخص به تقاضای حکومت اوباما خودداری می کند. براین اساس حکومت ایالات متحده هشدار داده که در غیر این صورت ممکن است جان این فرد و خانواده اش به خطر بیافتد.

واشنگتن پست می نویسد، این که "سی آی ای" مجبور به برکناری این کارمند بلندپایه اش از افغانستان شود، هنوز معلوم نیست. کاخ سفید هرگونه اظهار نظر دراین باره را رد کرده است.

DW.COM

مطالب مرتبط