«Η ΕΡΤ δεν ήταν ανεξάρτητη, αλλά ούτε τα ιδιωτικά κανάλια» | Επισκόπηση τύπου | DW | 14.06.2013
  1. Inhalt
  2. Navigation
  3. Weitere Inhalte
  4. Metanavigation
  5. Suche
  6. Choose from 30 Languages

Επισκόπηση τύπου

«Η ΕΡΤ δεν ήταν ανεξάρτητη, αλλά ούτε τα ιδιωτικά κανάλια»

Το κλείσιμο της ΕΡΤ, οι αντιδράσεις των εργαζομένων και οι πολιτικές προεκτάσεις του ζητήματος είναι και σήμερα στο επίκεντρο των δημοσιευμάτων του γερμανόγλωσσου Τύπου.

«Κάτω η χούντα» είναι ο τίτλος δημοσιεύματος στο Spiegel-Online, το οποίο αναφέρεται στις κινητοποιήσεις ενάντια στο κλείσιμο της ΕΡΤ. Στο ρεπορτάζ αναφέρονται για ακόμη μια φορά οι ενστάσεις των εργαζομένων και της κοινωνίας των πολιτών στην απόφαση για το κλείσιμο της δημόσιας Ραδιοτηλεόρασης, «την οποία έλαβε προσωπικά ο πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς», όπως επισημαίνεται. Στο δημοσίευμα αναφέρεται επίσης ότι «πολιτικοί παρατηρητές θεωρούν πιθανό το ενδεχόμενο… η κρίση της ΕΡΤ να οδηγήσει στην πτώση της κυβέρνησης και στη διεξαγωγή πρόωρων εκλογών». Στην παρούσα φάση «νέες εκλογές θα ισοδυναμούσαν με αυτοκτονία, υποστηρίζουν πολλοί παρατηρητές», σύμφωνα με το Spiegel-Online. «Και οι διεθνείς χρηματοδότες αντιμετωπίζουν το θέμα με σκεπτικισμό. Η χώρα επιστρέφει σε ταραγμένα νερά. Κι αυτά, ενώ ο Σαμαράς επιβεβαιώνει με κάθε ευκαιρία ότι η Ελλάδα είναι μια success story και ελπίζει σε ένα ήρεμο καλοκαίρι. Τώρα η Ελλάδα βρίσκεται μπροστά σε ένα σωρό νέων και παλαιότερων προβλημάτων: τη διαμάχη για την ΕΡΤ, την αποτυχημένη ιδιωτικοποίηση της ΔΕΠΑ, την αυξανόμενη ανεργία και την εντεινόμενη ύφεση», παρατηρεί το δημοσίευμα.

H οικονομική εφημερίδα Handelsblatt παραθέτει σχόλιο με τίτλο «Ισχύει ότι η τρόικα εκλεισε την ελληνική κρατική τηλεοραση;» σημειώνοντας ότι η ελληνική κυβέρνηση με την κίνηση αυτή δεν εκληρώνει στην ουσία τις δεσμεύσεις της για σκληρή λιτότητα, μιας και η χρηματοδότηση της ΕΡΤ γίνεται μέσω τέλους, αλλά ούτε και «η οικονομία της χώρας κερδίζει τίποτα». «Το μέτρο αυτό έχει μία θετική επίδραση για την ελληνική κυβέρνηση, το ότι δηλαδή υπάρχουν λιγότερες συζητήσεις και κριτικές αναφορές για να δει και να διαβάζει».

Η παράδοση της εξυπηρέτησης ψηφοφόρων στο ελληνικό δημόσιο

«H εκάστοτε ελληνική κυβέρνηση προσέφερε στην πελατεία της θέσεις εργασίας στο δημόσιο»

«H εκάστοτε ελληνική κυβέρνηση προσέφερε στην πελατεία της θέσεις εργασίας στο δημόσιο»

Στα συμφραζόμενα των υποχρεώσεων έναντι των δανειστών της αντιμετωπίζει η Süddeutsche Zeitung του Μονάχου την απόφαση της ελληνικής κυβέρνησης για το κλείσιμο της ΕΡΤ. Η εφημερίδα υπενθυμίζει ότι η εκάστοτε ελληνική κυβέρνηση προσέφερε στην πελατεία της θέσεις εργασίας στο δημόσιο και αναφέρεται στο ιστορικό της διόγκωσης του ελληνικού δημόσιου τομέα, εντοπίζοντας τις απαρχές της στην εποχή του Ανδρέα Παπανδρέου. «Η συνταγή του λαϊκιστή ήταν η τοποθέτηση δυνητικών ψηφοφόρων σε θέσεις κρατικών και δημοσίων υπαλλήλων», παρατηρεί η εφημερίδα, απαριθμώντας στη συνέχεια τις προσλήψεις των διαδόχων του Ανδρέα Παπανδρέου για να φθάσει στον Κώστα Καραμανλή, επί πρωθυπουργίας του οποίου ο αριθμός των δημοσίων υπαλλήλων έφτασε στο ένα εκατομμύριο. Εν συνεχεία το ρεπορτάζ αναφέρεται στις απαιτήσεις των δανειστών για τη μείωση του αριθμού των απασχολουμένων στο δημόσιο. «Τώρα θα πρέπει μέχρι το τέλος του 2014 να απολυθούν από το δημόσιο 15 χιλιάδες υπάλληλοι. Σύμφωνα με το άρθρο 103§4, του ελληνικού Συντάγματος, η απόλυση δημοσίων υπαλλήλων είναι δυνατή όταν καταργούνται υπηρεσίες και τμήματα. Και ακριβώς αυτό έκανε ο Σαμαράς, κλείνοντας την ΕΡΤ», καταλήγει το δημοσίευμα.

Στο ίδιο θέμα αναφέρεται σημερινό δημοσίευμα της Kölner-Stadt-Anzeiger που παρατηρεί ότι «πραγματικά ανεξάρτητη δεν ήταν η ΕΡΤ ποτέ». Σύμφωνα με την εφημερίδα, «ήταν πάντα ένα εργαλείο της εκάστοτε κυβέρνησης». Μετά από κάθε κυβερνητική αλλαγή, «δεν άλλαζαν μόνο κάτοχο τα υψηλά πόστα. Ακόμη και για την ειδικότητα του παρουσιαστή, του συντάκτη και του ανταποκριτή αποφασιστικό ρόλο έπαιζε η κομματική ταυτότητα», επισημαίνει η γερμανική εφημερίδα, προσθέτοντας ότι «η δημοσιογραφική αξιοπιστία των κρατικών καναλιών δεν ήταν ιδιαίτερα μεγάλη. Ωστόσο, πραγματικά ανεξάρτητα δεν είναι ούτε τα ιδιωτικά κανάλια, που στην πλειονότητά τους βρίσκονται στα χέρια επιχειρηματιών, οι οποίοι με τα ΜΜΕ που κατέχουν προσπαθούν να διασφαλίσουν πολιτική επιρροή», επισημαίνει η γερμανική εφημερίδα.

«Ο Αντώνης Σαμαράς ρισκάρει τα πάντα»

«Ο Αντώνης Σαμαράς ρισκάρει τα πάντα»

«Ο Αντώνης Σαμαράς ρισκάρει τα πάντα»

Με τον τίτλο «Ο Αντώνης Σαμαράς ρισκάρει τα πάντα» δημοσιεύεται στην αυστριακή Wiener Zeitung ανταπόκριση από την Αθήνα, που αναφέρεται στη χθεσινή απεργία και τη συγκέντρωση πλήθους κόσμου έξω από το κτίριο της ΕΡΤ, αλλά και τις διαδηλώσεις σε άλλες πόλεις της Ελλάδας, σε ένδειξη διαμαρτυρίας για το κλείσιμο της δημόσιας Ραδιοτηλεόρασης. Το δημοσίευμα παρατηρεί, μεταξύ άλλων: «Αβέβαιο παραμένει το μέλλον της δημόσιας ραδιοτηλεόρασης στην Ελλάδα, το σίγουρο όμως είναι ότι αν παραμείνει κλειστή, θα κοστίσει ακριβά στο ελληνικό κράτος». Η ανταπόκριση αναφέρεται στην έντονη αντίδραση του Ευάγγελου Βενιζέλου στις φήμες ότι ο πρωθυπουργός ήθελε με την απόφασή του να απειλήσει τους δύο κυβερνητικούς εταίρους με πρόωρες εκλογές. Ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ τόνισε στις δηλώσεις του ότι το κόμμα δεν φοβάται τις εκλογές, αλλά και ότι η χώρα δεν χρειάζεται νέες εκλογές.

Στις εξελίξεις στην Ελλάδα μετά την απόφαση του πρωθυπουργού για τη διακοπή του σήματος της ΕΡΤ, αναφέρθηκε και η δημόσια αυστριακή τηλεόραση ORF σε ρεπορτάζ που προβλήθηκε στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων χθες βράδυ. Μεταξύ άλλων, έγινε λόγος για μικρότερη από την αναμενόμενη συμπαράσταση των πολιτών στην ΕΡΤ, λόγω και του φόβου για τις επιπτώσεις που μπορεί να έχουν οι κινητοποιήσεις στον τουρισμό εν μέσω θερινής περιόδου.

Επιμέλεια: Σταμάτης Ασημένιος

Υπεύθ. Σύνταξης: Δήμητρα Κυρανούδη


Ηχητικό και οπτικό υλικό για το θέμα