1. Inhalt
  2. Navigation
  3. Weitere Inhalte
  4. Metanavigation
  5. Suche
  6. Choose from 30 Languages

Kiosk

Tači pobjednik izbora i tv reporter

Drugi po redu izbori na Kosovu, otkako je proglasilo nezavisnost, u znaku su Tačijeve pobjede, ali i njegovog preuzimanja reporterske uloge na RTK. Ovo su teme o kojima piše današnja štampa na njemačkom jeziku.

„Drugi po redu izbori otkako je Kosovo, kao najmlađa evropska država 2008. proglasilo nezavisnost, mogu se posmatrati uz dozu opreznog optimizma: demokratizacija te nedavno ratom pogođene provincije pokazuje male znake napretka“, piše Frankfurter algemajne cajtung (FAZ). „Izbore, kao prvo, nije kao 2010. pratila izborna prevara, a kao drugo, ni Srbi sa sjevera Kosova, koje je ovaj put Vlada Srbije pozvala da glasaju, nisu neizostavno bojkotovali izbore.“

FAZ napominje kako je to najvažnija vijest sa izbora na Kosovu. „Pokušaj od strane EU i SAD da se kosovski Srbi (kojih ima najviše 150.000 od ukupno dva miliona stanovnika) integrišu u državu Kosovo pokazuje skromne znake napretka. Vlada Aleksandra Vučića je nedvojbeno pozvala kosovske Srbe da učestvuju na izborima kako bi bolje sagledali svoje interese. Da Beograd nije pozvao na bojkot izbora kao što je to činio ranije, već upravo suprotno zahtijevao da se uzme učešća na parlamentarnim izborima je u osnovi Vučićev odlučujući pravac. To svakako ima veze sa pregovorima Srbije o učlanjenju u EU, ali i sa garancijama o samoupravi koje je srpska manjina dobila tokom dugih pregovora pod pokroviteljstvom Evropske unije“, piša FAZ i prenosi procente izlaznosti u opštinama pretežno naseljenim Srbima: „U Leposaviću je na izbore izašlo 25, u Zvečanu 23, a u sjevernom dijelu Mitrovice na glasanje je izašlo 38 procenata upisanih birača. Ovo zvuči kao da je odziv bio mali, ali ako se uporedi sa izborima održanim 2010. kada je u srpskim opštinama na izbore izašlo svega 1,5 odsto birača, ovo je svakako veliki napredak“, zaključuje FAZ napominjući da je Kosovo od proglašenja nezavisnosti prije šest godina najsiromašnija zemlja Evrope.

Nepomenuta poruka Angele Merkel

Švajcarski Noje cirher cajtung (NZZ) piše o događaju od petka (6.6. – na vrhuncu izborne kampanje prim. aut.) kada je u jednoj termoelektrani na Kosovu došlo do eksplozije u kojoj je troje ljudi je izgubilo živote. NZZ kritikuje Radio televiziju Kosova (RTK).

EU Deutschland Angela Merkel in Brüssel Pressekonferenz

Merkel je uoči izbora poželjela uspjeh Demokratskoj ligi Kosvoa, što RT Kosova nije prenijela.

„RTK, javni servis Kosova, o posljedicama je izvještavala u specijalnoj emisiji. Ali, ulogu reportera preuzeo je u nedjelju ponovo izabrani premijer Hašim Tači, koji je što je prije mogao otišao na lice mjesta. Tek kada se on četiri puta pojavio u kadru konačno je do riječi mogao da dođe i reporter RTK. Tačijevo pojavljivanje na taj način u emisiji je žestoko kritikovano na socijalnim mrežama. Pod privremenim rukovodstvom i uz švajcarske donatore, RTK je trebalo da se po ugledu na zapadne medije transformiše u javni servis. Ali sve to je izgleda donijelo malo ploda, a tv kanali su i dalje žestoko instrumentalizovani od strane politike. Jer, neposredno uoči izbora RTK odlučuje i da prestane s emitovanjem jedne od najvažnijih emisija čiji voditelj saopštio da se u to umiješao direktno Tači. Kaže i kako mu je prije dvije godine bilo zabranjeno da intervjuiše važnog predstavnika civilnog društva na Kosovu“, piše NZZ i napominje kako je RTK u centralnoj informativoj emisiji u petak izvještavala o izbornoj trci, ali nije pomenula da je njemačka kancelarka Angela Merkel u otvorenom pismu poželjela puno uspjeha Demokratskoj ligi Kosova (bivšoj partiji preminulog Ibrahima Rugove prim.aut.) koja je i sestrinska partije njemačke CDU. Demokratska liga Kosova optužila je RTK da je propagandni instrument kosovske vlade“.