1. Inhalt
  2. Navigation
  3. Weitere Inhalte
  4. Metanavigation
  5. Suche
  6. Choose from 30 Languages

TEME

Springer preuzima PR07 i SAT1

Ove sedmice, privredna vijest broj 1 u Njemackoj je da je izdavačka kuća Springerverlag , kojoj, izmedju ostalog, pripada najtiražnija njemačka novina, tabloid Bild Zeitung, kupila privatne TV-kanale SAT 1 i PRO 7.

Axel i njegova supruga Frieda Springer

Axel i njegova supruga Frieda Springer

U krugovima njemackih privrednika na ovu prodaju gleda se kao na dobar vic. Zasto? Zato sto je bivsi medijski mogul Leo Kirch, kojem su, prije nego što je bankrotirao, pripadali SAT 1 i PRO 7 prije nekoliko godina želio kupiti Springerverlag. To je propalo jer se Kirch posvadjao sa nasljednicom Axela Springera Fridom Springer. Potom je bankrotirao i prodao svoju medijsku imperiju americkom investitoru Haimu Sabanu. Sada će Saban upravo Fridi Springer prodati SAT 1 i PRO 7 , ali i TV kanale Kabel 1 i N-24. Izvjestaj Sebastiana Schuberta.

Čitaoci, koji ujutro prelistavaju list "Die Welt", poslijepodne tabloid"Bild" a navecer gledaju SAT1, u buducnosti ce sve informacije dobijati iz jedne medijske imperije, medijskog koncerna Axel Sprinter. Nakon što je ostvario primat u domenu stampe, Springerverlag je krenuo u osvajanje njemackog televizijskog trista. 4 milijarde i dva miliona eura koštao je Pro 7 Sat 1 Media AG, kojem pripadaju i TV-kanal Kabel 1 i kanal , na kojem se 24 sata emituju vijesti pod nazivom N24. Sada je Springerverlag drugi po velicini medijski koncern u Njemackoj, odmah nakon Bertelsmanna. Razlozi za preuzimanje TV-kanala SAT1 i Pro 7 su po riječima sefa upravnog odbora koncerna Axel Sprinter Mathiasa Döpfnera strateške i ekonomske prirode:



"Pro 7 je investicija, koja ce se isplatiti. Prije svega zato sto mi investiramo u posao, koji je sam po sebi ekonomican. Cak i u teska vremena u Njemackoj akcionarsko preduzece Pro 7 i SAT 1 je visokoprofitabilna firma. Pod dva mi stvaramo preduvjete za ulazak u digitalnu eru, koja je posao buducnosti. I pod tri, mi ovom kupovinom u Njemackoj stvaramo veoma atraktivnu i dobro pozicioniranu evropsku medijsku osovinu. Sve u svemu nas potez ogleda se u kontinuitetu, kvalitetu i profitabilnosti. "

izjavio je sef upravnog odbora koncerna Axel Sprinter Mathias Döpfner.

Prije dvije godine je americki investitor Saban za smijesno nisku cijenu od 525 miliona eura od propalog medijskog magnata Lea Kircha kupio ova cetiri TV-kanala. Nakon uspjesne sanacije, Pro 7, SAT1, Kabel1 i N-24 posluju sa velikim dobitkom. U prvoj polovini 2005-e godine zabiljezili su procenat gledanosti od 30,5 % starosne grupe izmedju 14 i 49 godina. Od 2003-e udvostrucena je vrijednost akcija ove medijske grupe.

Tako je americki medijski magnat Haim Saban prodajom koncernu Sprinter zaradio cetiri puta vise para nego sto je ulozio u kupovinu ova 4 njemacka TV-kanala.

Njemacki savez novinara medjutim upozorava da je ova kupovina porazna za slobodu stampe i pluralizam misljenja u ovoj zemlji. Predsjuedavajuci Saveza njemackih novinara Michael Konken pribojava se takve konstelacije snaga na medijskom trzistu koja nije u skladu sa nacelima demokratije. Stoga je Konken apelirao na Bundeskartelamt da ne dozvoli planirano preuzimanje. Odluka se ocekuje za 4 mjeseca.